۰

سرمایه‌های سرگردان وارد بازار خودرو شد

تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۲۲
مجتبی خسروتاج با اشاره به رشد نیم درصدی واردات در دو ماه امسال، اظهار داشت: تراز تجاری در این مدت با احتساب میعانات گازی به 942 میلیون دلار رسید.
وی افزود: قطعات منفصله ماشین‌آلات راهسازی، خودرو و سایر ماشین‌آلات در دو ماه امسال با 676 میلیون دلار در ردیف دوم جدول واردات قرار گرفت.
خسروتاج در تشریح تفکیک کالاهای مصرفی، واسطه‌ای و سرمایه‌ای عنوان کرد: سهم کالاهای واسطه‌ای در واردات دو ماه امسال 63.5 درصد، سرمایه‌ای 15.4 درصد و مصرفی 15.3 بوده است.
وی در تشریح سیاست‌های دولت در خصوص نحوه تامین ارز کالاهای وارداتی تصریح کرد: استفاده از منابع ارزی ناشی از صادرات نفت‌خام، برای واردات بخشی از کالاها از طریق سیستم بانکی نخستین سیاست اتخاذ شده در این زمینه است.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت متذکر شد: همچنین استفاده از منابع ارزی ناشی از صادرات فرآورده‌های نفتی، پتروشیمی و اقلام معدنی فلزی که در سامانه نیما فروخته می‌شود که در فاز نخست حدود 70 درصد صادرات غیرنفتی را پوشش می‌دهد و تا سقف 80 درصد قابل افزایش است از دیگر سیاست‌های اجرایی است.
خسروتاج ادامه داد: تامین ارز واردات بخش دیگری از کالاها از طریق واگذاری اظهارنامه صادراتی کالاهای غیربرآورد شده در بند 2 به متقاضیان واردات گروهی که حدود 20 تا 30 درصد صادرات غیرعمده کشور را پوشش می‌دهد نیز به عنوان سومین سیاست پیش‌بینی شده در این زمینه است.
 
توضیح درباره تخلفات در واردات خودرو
وی درباره تخلف انجام شده در زمینه واردات خودرو نیز گفت: بررسی 6400 خودرو در گمرکات نشان داد که این تعداد خودرو توسط شخصی وارد شده که در آن دوره زمانی، امکان واردات نداشته و با وجود اظهارنامه و پرداخت هزینه‌های گمرکی اجازه ترخیص برای این خودروها وجود نداشت.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: واردات این خودروها مصداق قاچاق نداشت و تنها تخلف اداری در این زمینه انجام شده بود که 6 ماه پیش طی اطلاعیه‌ای این تخلف به تعزیرات، گمرکات و سازمان حمایت تولیدکنندگان و مصرف کنندگان اعلام شد.
کد مطلب : ۱۳۹۶۰۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.