۰

چه سوالاتی از دیگران نباید بپرسیم و خصوصی محسوب می‌شوند؟/ نظرخواهی «صابر ابر» از مردم

تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۴۱
مفهوم کلی و پر دامنه‌ای که در جامعه ایران هنوز آنطور که باید، رعایت نمی‌شود و همزمان حریم خصوصی از ابعاد مختلفی نقض می‌شود، از سوی مردم، خانواده، فامیل، نظام آموزشی، ساختارهای فرهنگی، شبکه‌های اجتماعی، رسانه‌ها و در برخی موارد نیز از سوی سیستم سیاسی و اجتماعی.

ماجرا از این جا شروع شد که صابر ابر بازیگر تئاتر و سینما و فعال در حوزه‌های فرهنگی و سینمایی، در توییتی در توییتر شخصی خود روایتی از یکی از دوستان خود ارائه کرد که باعث شده، حریم خصوصی آن فرد زیر سوال برود. 
متن توییت صابر ابر به اینگونه بود:
« چند روز پیش یکی از دوستان گفت: شاید باورش سخت باشد اما فلانی از من این سوال را پرسید : تو هنوز هم با تمام کارهایی که فلانی می‌کند تن به این رابطه می‌دهی؟
هر کاری کردم که در جوابش بگویم :
#به_نظرت_این_سوال_خیلی_خصوصی_نیست 
بنویسیم : چه سوالهایی این جواب را بی درنگ طلب می‌کند »

این فراخوان صابر ابر، در توییتر شخصی خود پاسخ‌های جالبی داشت که منعکس‌کننده نظرات مردمی و کاربران درباره حریم خصوصی و روایتی از نقض یا ضرورت رعایت آن در جامعه ایران بود.
آنچه در ادامه 
در جدول زیر می‌آید ۱۵ مورد از مهم‌ترین و با مصداق‌ترین توییت‌ها در پاسخ به توییت صابر ابر است و می‌تواند منبع خوبی برای نظرات مردمی درباره حریم خصوصی باشد.
توضیح: ممکن برخی نظرات نقض کننده حریم خصوصی در مفهوم استاندارد و درست آن نباشد؛ برهمین اساس باید در نظر داشت این جدول مربوط به نظرات مردمی می‌شود و خبرآنلاین سعی دارد در ادامه با حضور کارشناسان مرتبط حریم خصوصی و مصادیق آن در جامعه ایران را بررسی کند.
کد مطلب : ۱۳۹۶۱۲
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.