۰

جزییات تعطیلی کتابفروشی باسابقه تهران/ وقتی مردم با تخفیف زیاد هم کتاب نمی‌خرند

تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۰۱
در این اطلاعیه اعلام شده بود که این کتابفروشی بدون تسهیلات و حمایت مسئولان مربوطه دیگر توان ادامه فعالیت در حوزه کتاب را ندارد.
سعید مقدم مدیر کتابفروشی رود درباره چرایی تعطیلی فروشگاه به خبرآنلاین گفت: «آقای زارع مدیر و مالک انتشارات به قصد توسعه و گسترش فضای کتابفروشی تصمیم به فروش ملک فعلی گرفتند تا مکانی بزرگ‌تر را به منظور خدمت رسانی بهتر به مخاطبان و مراجعه کنندگان تهیه کنند. از بین متقاضیان خرید کتابفروشی فعلی، انتشارات امیرکبیر به عنوان گزینه نهایی انتخاب شد، آن زمان دیگر آقای زارع مکان موردنظرشان را پیدا کرده و با مالک آن به توافق رسیده بودند.»
او در ادامه با بیان اینکه این معامله از جانب طرف مقابل به هم خورد، اضافه کرد: «پس از آن آقای زارع برای یافتن مکان تازه‌ای در خیابان کریم‌خان برای کتابفروشی اقدام کردند که به دلیل رشد قیمت‌ها موفق به خرید مکان تازه‌ای نشدند.»
مقدم همچنین گفت: «آخرین راه‌حل ما درخواست وام از وزارت فرهنگ و ارشاد و نهادهای مربوطه بوده تا بتوانیم همچنان کتابفروشی را سرپا نگه داریم که هنوز این اتفاق رخ نداده است. هیچ نهاد و ارگانی هم کمکی تا به امروز به ما نکرده ‌است.»
این مدیر کتابفروشی درباره استقبال مردم از طرح تخفیفی که از ابتدای خردادماه اجرا کرده‌اند، توضیح داد: «ما با اجازه اتحادیه از اول خردادماه برای کتاب‌هایمان تخفیف 25 درصد گذاشتیم تا بتوانیم جابه جایی راحت‌تری داشته باشیم. نکته دردناک این است که اگر هر صنف دیگری در بازه زمانی حدود یک ماه 25 درصد تخفیف می‌گذاشت نیمی از موجودی‌اش تمام می‌شد در حالیکه برای ما این اتفاق رخ نداده است.»
مقدم ادامه داد: «مردم مدام از گرانی قیمت کتاب گلایه‌مند هستند ولی وقتی چنین تخفیفی را هم گذاشته‌ایم که چند برابر هر نمایشگاهی است استقبالی نمی‌کنند و این برای ما بسیار دردناک است.»
او درباره وضعیت نهایی کتابفروشی گفت: «ما طبق وعده‌ای که به انتشارات امیرکبیر داده‌ایم تا 30 تیرماه کتابفروشی را به این انتشارات واگذار خواهیم کرد و اگر تا آن زمان مکان دیگری را نداشته باشیم ناچار به تعطیلی هستیم.»
کد مطلب : ۱۳۹۶۳۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.