۰

پایان هفت دهه خصومت؛ امضای سند تفاهم میان اون و ترامپ

تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۰۹
پایان هفت دهه خصومت؛ امضای سند تفاهم میان اون و ترامپ
بالاخره انتظارها به سر آمد. کیم جونگ اون پرچم سفید را تا نیمه بالا برد و در سنگاپور دشمن قسم خورده خود را پشت درهای بسته ملاقات کرد. هفت دهه خصومت و دشمنی در پشت درهای بسته به گفتگویی به ظاهر صلح آمیز ختم شد، البته صلحی که هنوز در ابهام است. با این حال این دو کشور ساعاتی پیش اسناد مشترک را امضا کردند، رئیس جمهوری آمریکا در جریان امضای این سند گفت که کار برای اجرای مفاد این سند به زودی آغاز خواهد شد. وی ادامه داد بسیار مفتخر است که بعد از مذاکرات موفقیت آمیز سندی را به طور مشترک امضا کنند. 
کیم جونگ اون نیز گفت بسیار خوشحال است که سندی تارخی را امضا می کند. او از رئیس جمهور امریکا به خاطر برگزاری این نشست تشکر کرد.
اگر چه متن این سند هنوز منتشر نشده است اما ترامپ گفت از این پس روابط دو کشور بسیار متفاوت تر از گذشته خواهد بود. او رهبر کره شمالی را «کیم» نامید و از او تشکر کرد و بار دیگر گفت که این مذاکرات از هر آنچه دیگران پیش بینی می کردند بهتر بوده است.
 

 
کارشناسان مذاکرات را چگونه پیش بینی کردند؟
کیم جونگ اون رهبر کره شمالی که از سال 2012 با مرگ پدرش کیم سونگ ایل سکان قدرت این جزیره کوچک را به دست گرفت با اهداف هسته ای و آزمایشات موشکی خود به تهدیدی جدی علیه همسایه جنوبی خود تبدیل شده بود، همسایه ای که به زعم شمالی ها غرب زده هستند! تا حدی که رئیس جمهور کره جنوبی در واکنش به این دیدار به خبرنگاران گفت که دیشب نخوابیده است!
ماجرا از آنجا آغاز شد که کیم جونگ اون رهبر کره شمالی پای خود را از خط مرزی شمالی برداشت و در حالی که به رئیس جمهور کره جنوبی دست می داد وارد مرز جنوبی شد. در این باره دیاکو حسینی کارشناس ارشد مسائل استراتژیک در روز 8 اردبیهشت سال جاری پس از دیدار رهبران دو کره برای خبرآنلاین تحلیل کرد: « به نظر می رسد دو کشور توافق کردند تا پایان سال جاری میلادی، توافق صلح را که در عمل با عبور از آتش بس، به جنگ معروف کره در 1953 پایان می دهد، امضا کنند. این قدم بزرگی برای نشان دادن اراده دو کشور در خاتمه دادن به بیش از هفت دهه دشمنی است اما هنوز معلوم نیست که در واقعیت چقدر این وعده ها محقق شوند. قبل از این هم دو کره، تا سرحد پایان دادن به خصومت ها و ابراز همین میزان از امیدواری پیش رفته بودند.
کد مطلب : ۱۳۹۶۳۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.