۰

حملات هوایی و دریایی ائتلاف متجاوز عربی به الحدیده یمن/انهدام یک ناو اماراتی توسط انصارالله

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۱۱
یک منبع محلی در استان الحدیده در این رابطه اعلام کرد: جنگنده‌های ائتلاف عربی صبح امروز دو منطقه النخیله،‌ بیت الفقیه و ارتفاعات منطقه الدریهمی واقع در جنوب الحدیده را هشت بار هدف حملات خود قرار دادند. از جمله اهداف زده شده در این حملات موانع سیمانی نیروهای انصارالله بودند که از آنها به عنوان کمین برای نیروهای وابسته به دولت مستعفی یمن استفاده می‌کردند.

این منبع گفت: همزمان با این حملات هوایی، توپخانه ائتلاف عربی مناطق شمال الدریهمی را هدف قرار داد.

توپخانه و رزم ناوهای ائتلاف همزمان با پرواز گسترده هلی‌کوپترهای آنها، خود را به سواحل منطقه الدریهمی نزدیک کردند.

اسکای نیوز مدعی شده، رهبران نیروهای انصارالله خانواده‌های خود را از الحدیده به صنعا منتقل کرده‌اند.

سایت خبری العربیه عربستان نیز در این رابطه اعلام کرد: تیپی از ارتش دولت (مستعفی) یمن عملیات یورش به الحدیده را با حمایت هوایی و دریایی ائتلاف عربی به رهبری عربستان آغاز کرد.

خبرگزاری رویترز نیز گزارش داد: ائتلاف عربی خود را برای ورود به بندر الحدیده آماده می‌کند و نیروهای اماراتی عضو این ائتلاف پیشتر دو روز به نیروهای وابسته به انصارالله مهلت داده بودند که شب گذشته این مهلت به اتمام رسید.

برخی منابع نیز اظهار داشتند: مهمات و تجهیزات ارتش مستعفی یمن شامل صدها سرباز، خودروهای زرهی و تانک و نیز مهمات نظامی امارات به منطقه الدریهمی واقع در جنوب الحدیده منتقل شده است تا از نیروهای دولت مستعفی و ائتلاف عربی پشتیبانی کنند.

منابع یاد شده افزودند: نیروهای یمنی تحت فرمان طارق الصالح اکنون در ورودی‌های فرودگاه الحدیده هستند.

این در حالی است که محمد علی الحوثی، رئیس کمیته عالی انقلابی یمن اظهار داشـت، یک ناو وابسته به ائتلاف سعودی در سواحل غربی یمن هدف گرفته شد. این حمله در پی آغاز حملات ائتلاف متجاوز عربی به الحدیده رخ داد.

وی افزود: دو ناو اماراتی حامل نیرو و تجهیزات برای پیاده کردن نیرو در سواحل الحدیده قصد این منطقه را کرده بودند که یکی از آنها در مقابل منطقه غلیفقه منهدم شد و دیگری به سمت جزیره زقر گریخت.

یک منبع نظامی نیز گفت،‌ دود زیادی ناشی از انهدام این ناو به هوا بلند شد.

پیشتر شرف لقمان، سخنگوی ارتش یمن هم‌پیمان جنبش انصارالله روز سه‌شنبه در گفت‌وگویی تلفنی با خبرگزاری اسپوتنیک روسیه گفته بود: ائتلاف عربی تقریبا از دو سال قبل درباره یورش به بندر الحدیده صحبت و آمریکا خون یمنی‌ها را با دلارهای کشورهای عرب حوزه خلیج فارس معامله می‌کند.

لقمان افزود: درگیری‌ها مدتی است که ادامه دارند و تمامی راه‌های ممکن برای حفظ بندر الحدیده در برابر حملات آزموده شده‌اند، اگر آنها بخواهند دوباره از مسیر صحرای میدی بازگردند، ما منتظرشان هستیم و آمادگی کامل داریم. ما آمریکا را مسؤول پیامدهای این درگیری‌ها می‌دانیم.
کد مطلب : ۱۳۹۶۸۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.