۰

ورود دادستان کل به مباحث مطرح شده در ماه عسل/بررسی ادعاهای یاسمن اشکی

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۱۲
در پی پخش برنامه‌ای در تاریخ ۹۷/۰۳/۸ در یکی از شبکه‌های سیمای جمهوری اسلامی ایران و طرح ادعاهایی درباره نوعی بیماری، معاونت حقوق عامه دادستانی کل کشور پس از انجام بررسی‌های لازم و اعمال و اعلام نظر کارشناسان و متخصصان ذی ربط درخصوص کذب بودن مطالب و ادعاهای مطرح شده در آن برنامه، گزارشی به دادستان کل کشور ارائه داده است.
به دنبال این بررسی های اولیه،دادستان عمومی و انقلاب تهران از سوی دادستان کل کشور مامور شد برابر با مقررات، در اسرع وقت و با توجه به آثار و تبعات ادعاهای مطرح شده در آن برنامه در جامعه، موضوع را پیگیری و تعقیب کند و نتیجه نیز برای عموم اعلام شود. 
حجت الاسلام والمسلمین منتظری همچنین دستور داد نسبت به وجوه جمع آوری شده نیز برابر مقررات اقدام و از تضییع حقوق عامه جلوگیری شود.
هشتم خرداد ماه جاری بود که فردی با ادعای ابتلا به یک بیماری نادر در گذشته، ضمن ابراز نگرانی از شیوع بیماری سرطان در ایران و تاکید بر افزایش آگاهی زنان ایرانی نسبت به شیوع سونامی سرطان و بیماری های جنسی، در برنامه ماه عسل حضور یافت و از مردم خواست برای تولید واکسن HPV کمک مالی کنند. ادعاهای نگران کننده اشکی از یک سو و طرح یک ایده کلی آن هم در برنامه زنده تلویزیونی با واکنش های زیادی مطرح شد.
در همین زمینه جمعی از پزشکان، دندانپزشکان، داروسازان، اساتید دانشگاه و متخصصین علوم انسانی با صدور بیانیه ای ضمن خلاف واقع دانستن سخنان میهمان برنامه ماه عسل، خواستار برگزاری نشست علمی در این خصوص از جانب مدیران صداوسیما شدند.
کد مطلب : ۱۳۹۷۰۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.