۰

روحانی: تلاطم بازار دلیل اقتصادی ندارد

تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۱۵
روحانی: تلاطم بازار دلیل اقتصادی ندارد
حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی شامگاه چهارشنبه در دیدار صمیمی با جمعی از اصحاب رسانه با بیان اینکه رسانه ها در خط مقدم شکستن جنگ روانی دشمن هستند و ما قادریم بر جنگ روانی دشمن فائق شویم، اظهار امیدواری کرد تا این جلسه آغازی جدید برای توسعه همکاری همگانی در راستای تثبیت منافع ملی باشد. اصحاب رسانه امروز نسبت به گذشته وظیفه و مسئولیت سنگین‌تری را بر عهده دارند.

رئیس جمهوری با بیان اینکه نگرانی نسبت به آینده کشور ایرادی ندارد، گفت: آن نگرانی خوب است که منتهی به عزم بیشتر، تصمیم استوارتر، انسجام قوی‌تر و برنامه‌ای بهتر برای پیشبرد امور و رفع نگرانی‌ها شود.

روحانی با بیان اینکه به هیچ عنوان ناامیدی در کشور را نمی‌پسندم، خاطر نشان کرد: ناامیدی پایان ماجراست و اگر تسلیم شدن برای هر ملتی ناپسند و زشت است، ناامیدی، تسلیم شدن در برابر بدخواهان است.

رئیس جمهوری با بیان اینکه باوجود نگرانی‌ها و مشکلاتی که در بخش‌های مختلف کشور وجود دارد چرا باید به آینده کشور، نظام و انقلاب، ناامید باشیم، تصریح کرد: ما امروز با شرایط جدیدی در کشور روبرو هستیم.

روحانی با اشاره به برخی اظهارنظرها نسبت به اینکه عنوان می‌کنند، پای صندوق رأی رفتیم و نتیجه‌ای ندیدیم، افزود: هم صندوق انتخابات سال 92 و هم صندوق سال 96 دستاوردهای بسیار روشنی دارد که نمونه آن، آمار اخیر بانک مرکزی درباره رشد اقتصادی است که براساس آن در سال 96 رشد اقتصادی 4.4 دهم درصدی داشتیم.

رئیس جمهوری افزود: ما از رشد منفی در کشور به رشد مثبت اقتصادی رسیده‌ایم و چرا باید از صندوق رأی ناامید باشیم.

روحانی با بیان اینکه در سال‌های قبل از دولت یازدهم اشتغال خالص حدود 12 هزار نفر بوده و این رقم در سال گذشته 800 هزار نفر بوده است، گفت: در حالی که وارد کننده گندم و بسیاری از نیازمندی‌های دیگر بودیم، 3 سال است که نیاز به وارد کردن گندم نداریم و امسال حتی در شکر و دانه‌های روغنی نیز این نیاز برطرف شده است. 
رئیس جمهوری ادامه داد: پیشرفت روستاهای کشور در بخش‌های مختلف از جمله برق، راه و گاز، قابل مقایسه با زمان قبل از دو صندوق رأی گذشته نیست.

روحانی تأکید کرد: باوجود مشکلی که در برجام پیش رو داریم و یکی از امضاء کنندگان از توافق خارج شده، اما خوشحالیم که نظام جمهوری اسلامی به گونه‌ای رفتار کرده که امروز همه کشورها بجز چند کشور که تعدادشان از انگشتان دست هم کمتر است، آمریکا را محکوم کرده و ایران را مورد تجلیل خود قرار می‌دهند و این در 40 سال گذشته بی‌سابقه است که قریب به اتفاق کشورهای جهان کار ملت را تجلیل و اقدام بدخواهان را محکوم کنند.

رئیس جمهوری با طرح این سئوال که در تاریخ شورای امنیت، کدام کشور است که پرونده آن در چارچوب فصل هفتم منشور سازمان ملل متحد به شورای امنیت رفته باشد و بتواند بدون ذلت از آن خارج شود،گفت:ما نگذاشتیم که جنگ بر ما تحمیل شود و سر در برابر دشمن نیز فرود نیاوریم.

روحانی گفت: برای اولین بار در تاریخ سازمان ملل متحد حق غنی‌سازی برای ایران لحاظ شده البته استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای حق همه کشورهاست، اما تاکنون شورای امنیت این حق را به کشوری نداده و تنها برای جمهوری اسلامی ایران این حق را تصریح کرده است.

روحانی یادآور شد: در تولید گازوئیل به خودکفایی رسیده‌ایم و در تولید بنزین نیز با برنامه‌ریزی صحیح در مصرف تا پایان سال به خودکفایی خواهیم رسید. وضعیت سرمایه‌گذاری در کشورمان امروز برخلاف سال‌های قبل‌تر مثبت شده است.
وی افزود: علیرغم همه فشارها، فضای مجازی در اختیار مردم را گسترش دادیم و شما به عنوان اصحاب رسانه، نظر بدهید که آیا این دستاورد دولت با وجود مخالفت‌های فراوان و سنگین کار بزرگی نبوده است.
کد مطلب : ۱۳۹۷۲۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.