۰

آغاز جنگ تجاری آمریکا علیه چین

تاریخ انتشار
شنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۲۰
آغاز جنگ تجاری آمریکا علیه چین
رئیس جمهوری آمریکا روز جمعه با صدور بیانیه ای اعلام کرد برای 50 میلیارد دلار واردات از چین، تعرفه 25 درصدی اعمال خواهد کرد.



وی اضافه کرده است: این شامل کالاهای مربوط به برنامه استراتژیک ساخت 2025 چین برای غلبه بر صنایع با تکنولوژی در حال ظهور است که رشد اقتصادی آینده چین را دنبال می کند اما به رشد اقتصادی آمریکا و بسیاری از کشورهای دیگر آسیب می زند.
رئیس جمهوری آمریکا اظهار کرده است: ایالات متحده دیگر نمی تواند تحمل کند که تکنولوژی و مالکیت معنوی ما را از طریق اقدامات ناعادلانه اقتصادی از دست بدهد.
ترامپ تاکید کرده است: این تعرفه ها برای جلوگیری از انتقال بیشتر غیرمنصفانه فناوری و مالکیت معنوی آمریکا به چین ضروری است تا از مشاغل آمریکایی محافظت کند. علاوه بر این، آنها به عنوان یک گام اولیه برای به دست آوردن تعادل در روابط تجاری بین ایالات متحده و چین عمل می کنند.
وی یادآور شده است: ایالات متحده تعرفه های اضافی دیگری را دنبال خواهد کرد اگر چین در اقدامات تلافی جویانه، تعرفه های جدیدی را برای کالاهایی همچون خدمات یا محصولات کشاورزی آمریکا، افزایش موانع غیر تعرفه ای، اقدامات تنبیهی علیه صادرکنندگان یا شرکت های آمریکایی که در چین فعالیت می کنند، اعمال کند.
دونالد ترامپ می‌گوید ما بر پنجاه میلیارد دلار واردات محصولات فنآوری از چین تعرفه گمرکی بیست و پنج درصدی اعمال می‌کنیم. زیرا تاکنون در این زمینه بسیار ناعادلانه با ما رفتار شده است. اما به هر حال چین و رئیس جمهور این کشور عالی هستند.
تاکمتر از یک ماه پیش چین گمان می‌کرد می‌تواند در این زمینه با آمریکا به توافق دست یافت، اما آمریکا قصد دارد میزان کسری تراز تجاری خود را به دویست میلیارد دلار برساند. چین متعهد شد محصولات بیشتری به ویژه در حوزه کشاورزی و انرژی از آمریکا بخرد و تعرفه گمرکی خود بر واردات خودرو را کاهش دهد. اما این برای ترامپ کافی نبود و وی همچنان اقدامات چین را ریاکارانه می‌داند.
دونالد ترامپ همچنین اعلام کرد در صورتی که چین اقدامات تلافی جویانه‌ای اتخاذ کند تعرفه‌های دیگری هم اعمال خواهد کرد. چین هم تصمیم گرفته است تعرفه گمرکی بیشتری به میزان ۲۵ درصد بر ۶۵۹ کالای تولیدی آمریکا به ارزش ۵۰ میلیارد دلار اعمال کند.
کد مطلب : ۱۳۹۷۴۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.