۰

چرا سریال‌های ماه رمضان امسال موفق نبودند؟

تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۰۲
چرا سریال‌های ماه رمضان امسال موفق نبودند؟
پخش سریال‌های مناسبتی ماه رمضان که امسال نیز طبق روال گذشته از ابتدای این ماه آغاز شده بود با پایان یافتن ماه رمضان تمام شد. سریال‌هایی که در طول مدت یک ماه سعی در جذب مخاطب داشتند و تلاش کردند با روایت قصه‌هایی جذاب مخاطب را پای تماشا تلویزیون بنشانند. شبکه‌های یک، دو و سه امسال سه سریال «سر دلبران»، «بچه مهندس» و «رهایم نکن» را روی آنتن فرستادند تا نام این سه مجموعه نیز در میان تولیدات تلویزیون برای ماه رمضان قرار بگیرد. در گزارشی که در ادامه می‌خوانید نگاهی داشتیم به این سه مجموعه که هر کدام داستان متفاوتی را برای مخاطبانشان روایت می‌کردند.
«سر دلبران»، محمدحسین لطیفی، شبکه یک
لطیفی اولین بار در سال 85 سریال «صاحبدلان» را برای شبکه یک ساخت، او سه سال بعد هم سریالی تاریخی به نام «نردبام آسمان» را ساخت که به زندگی غیاث الدین جمشید کاشانی ریاضیدان برجسته، منجم ،‌کاشف عدد پی و فیلسوف قرن نهم هجری می‌پرداخت و  زندگی او در دو مرحله  کودکی تا نوجوانی و بزرگسالی در زمان زمامداری مغول ها در ایران روایت می‌کرد. «صاحبدلان» هم با بازی باران کوثری، حسین محجوب، پوریا پورسرخ و... پخش شد نیز از جمله سریال‌های محبوب ماه رمضان شد که به دلیل داستان پرکشش‌اش مخاطبان زیادی را ر زمان پخش پای تلویزیون نشاند. مجموعه «دودکش» هم دیگر سریالی بود که او برای این ماه کارگردانی کرد و البته از جمله سریال‌های طنز بود. امسال اما «سر دلبران» از شبکه یک به کارگردانی لطیفی پخش شد، سریالی که لطیفی ساخت آن را در سال 95 آغاز کرد و قرعه پخش آن به امسال و آن هم در ماه رمضان افتاد. این سریال ابتدا قرار بود ماه رمضان سال گذشته از تلویزیون پخش شود اما به دلیل طولانی شدن مراحل فنی و آماده نشدن پخش آن به تعویق افتاد. این مجموعه که بر اساس فیلمنامه حسین حسنی و به تهیه‌ کنندگی محمدرضا شفیعی آماده پخش شده بود داستان یک روحانی (برزو ارجمند) است که وارد محله‌ای در یزد می‌شود و در آنجا درگیر ماجراهای پیچیده‌ای می‌شود. تصویربرداری این مجموعه هم بیشتر در یزد انجام شده و گروه مدت زیادی را در این استان سپری کردند. نکته مهم درباره این سریال اما فضای نامانوس آن با شرایط کنونی جامعه بود، در واقع قصه‌ای که در «سر دلبران» دستمایه ساخت سریال قرار می‌گیرد نمی‌تواند آنطور که باید و شاید به مخاطب ارتباط برقرار کند و شاید همین بزرگترین ضعف آن باشد. روابط آدم‌های قصه نیز در این سریال حتی با وجود صممیت بین‌شان ملموس و باورپذیر در نیامده است و حتی مادر و همسر روحانی قصه نیز نتوانستند تا قسمت‌های آخر ارتباطی قابل باور از خود به نمایش بگذارند. برزرو ارجمند هم در این سریال در نقش یک روحانی ظاهر شده بود نتوانست ارتباطی درست میان خود و مخاطب خلق کند و در جلب نظر او ناتوان ماند.
کد مطلب : ۱۳۹۷۵۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.