۰

از پخش جنجالی فوتبال تا فروش پایین فیلم‌ها

تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۴۴
از پخش جنجالی فوتبال تا فروش پایین فیلم‌ها
اکران عید فطر یکی از بهترین زمان‌ها برای نمایش عمومی فیلم‌های سینمایی محسوب می‌شود و معمولا سازندگان آثار و پخش‌کننده‌ها در رقابتی تنگاتنگ سعی می‌کنند اثر خود را به فرصت اکران عید فطر برسانند. امسال فیلم‌های «دلم می‌خواد» به کارگردانی بهمن فرمان‌آرا، «دشمن زن» به کارگردانی کریم امینی، «در وجه حامل» ساخته بهمن کامیار، «لازانیا» به کارگردانی حسین قناعت، «شماره 17 سهیلا» به کارگردانی محمود غفاری، «خاله قورباغه» به کارگردانی افشین هاشمی و «دارکوب» ساخته بهروز شعیبی به عنوان آثار اکران عید فطر تعیین شدند که از میان آن‌ها فقط فیلم‌های «دلم می‌خواد»، «دشمن زن» و «در وجه حامل» اکران عمومی شده‌اند و انتظار می‌رود باقی فیلم‌های اکران عید فطر به زودی به نمایش عمومی درآیند.

در ادامه با نگاهی به وضعیت فوتبالی سالن‌های سینما، مروری بر آمار فروش این فیلم‌ها صورت می‌گیرد.
فوتبال در سالن سینما
اگر کسی به صورت اتفاقی جمعه عصر سری به سالن‌های سینما می‌زد با صحنه‌ای دور از انتظار مواجه می‌شد، سینماها میزبان تماشاگران فوتبال بودند. این تماشای فوتبال در سالن سینما البته اتفاقی به سود سینماداران بود. براساس آمار و ارقام منتشر شده پخش بازی فوتبال ایران مراکش در جام‌جهانی در سینماها بیش از ۴۰۰ میلیون تومان فروش داشت. براساس آمار منتشر شده در «مهر»، این بازی با فروش حدود ۲۵ هزار بلیت در ۱۱۰ سالن سینما در کشور نمایش داده شد که حدود ۴۰ تا ۵۰ سالن در شهرستان ها و باقی به تهران تعلق داشت.
در خبر دیگری هم آمد بعضی بلیت‌های پخش فوتبال در یکی از سالن‌ها به قیمت 95 هزار تومان فروش رفته است. اتفاقی عجیب که سودی را راهی صندوقچه‌های سالن‌داران می‌کند، اما اینکه سهم سینماگران از این سودها چه خواهد بود روشن نیست.
تا پایان جام جهانی بازی‌های گزینش شده‌ای از جمله بازی‌های تیم ملی ایران در سالن‌های سینما پخش خواهد شد و احتمالا سینماداران برخلاف دست‌اندرکاران تولید فیلم یک ماه خوشایند را پیش رو خواهند داشت.
کد مطلب : ۱۳۹۸۰۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.