۰

تجمع دانشجویان و همراهی اساتید دانشگاه تهران/اعتراض به احکام سنگین/ لیست اساتید همراه

تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۵۴
روز گذشته جمعی از دانشجویان در حاشیه مراسم تشییع مرحوم محمدامین قانعی‌راد در صحن دانشکده علوم اجتماعی تجمع کردند و به نشانه اعتراض به احکام سنگین برای دانشجویان، از شرکت در جلسه امتحان خودداری کردند. 

سن دانشجویانی که حکم خورده‌اند، بین ۱۸ تا ۲۲ سال است که به اتهام‌های سنگینی متهم شده‌اند و یکی از این دانشجویان متولد سال ۷۵ است که به هشت سال حبس محکوم شده است.
در ادامه اعتراضات روزهای گذشته و با اعلام آمادگی جمع کثیری از دانشجویان برای تحریم امتحانت در روز دوشنبه ۲۸ خرداد ماه، دانشجویان دانشکده علوم اجتماعی در لابی دانشکده جمع شده بودند تا اعتراض خود را نسبت به احکام قضایی برای همکلاسی‌هایشان نشان دهند. 
در همین میان با حضور اساتید، جمعیتی بالغ بر ۲۰ نفر از اساتید دانشکده علوم اجتماعی از جمله مهدی اعتمادی (سرپرست ریاست دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران)، یوسف اباذری، محمدرضا جوادی یگانه (رئیس مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران)، حجت‌الاسلام فرج‌الله تازه‌کندی (نمایندگی نهاد رهبری در دانشکده علوم اجتماعی)، محمد توکل، مهدی منتظرقائم، موسی عنبری، روح‌الله نصرتی، هوشنگ نایبی، محسنی تبریزی، عبدالله بیچرانلو، تقی آزاد ارمکی، علیرضا دهقان، مریم رفعت‌جاه، زهره انواری، زهرا فرضی‌زاده، احمد فیروزآبادی، عبدحسین کلانتری، زهره انواری، سید ضیا هاشمی (ریاست ایرنا و سرپرست سابق وزارت علوم) در این تجمع حضور داشتند.
در این تجمع، اساتید با دانشجویان در لابی دانشکده همراه شدند. دانشجویان تاکید کردند که این گرد‌همایی یک حرکت خودجوش دانشجویی است. همه تشکل‌های دانشجویی از جناح‌های مختلف در این تجمع ادامه‌دار حضور پیدا کرده بودند و مخالفت خود را با احکام سنگین برای دانشجویان اعلام کردند.
در حال رایزنی با دادستانی و قوه‌قضاییه هستیم
در این تجمع سیدمهدی اعتمادی‌فرد، سرپرست دانشکده علوم‌اجتماعی دانشگاه تهران به سخنرانی در بین دانشجویان و اساتید پرداخت و گفت: «در ابتدا از دانشجویان تشکر می‌کنم و می‌خواهم که حیات دانشجویی را به همین سرزندگی حفظ کنند و بنده نیز خود را ملزم می‌دانم از هر نیرویی که بخواهد در دانشکده علوم اجتماعی مداخله کند و خدایی نکرده حق دانشجویی را تضییع کند، جلوگیری کنم.» او در ادامه گفت: «همه دانشجویان و اساتید بزرگوار نیز می‌دانند که ما در حال پیگیری وضعیت دانشجویان هستیم و از اساتید علوم اجتماعی تشکر می‌کنم که در ساحت کنشگری حضور پیدا می‌کنند و امیدوارم این پیوند و حضور ادامه یابد؛ اما از خدمت شما تقاضا می‌کنم که در امتحانات خود شرکت کنید و سپس بیایید و طلبکارانه از ما بخواهید و بپرسید شما چه‌کار کرده‌اید؟ در پی مطالبات دانشجویان تصمیم گرفته‌ایم که از هر طریقی وارد رایزنی شویم تا راهی پیدا کنیم تا نهادهای ذیربط عادلانه‌تر و عاقلانه‌تر برخورد کنند. جلسات بسیار مثبتی با نهاد رهبری مرکز و نهاد رهبری دانشگاه داشته‌ایم و آنها خود پیگیر و دغدغه‌مند هستند و قول رایزنی با قوه قضاییه، دادستانی و آقای اژه‌ای را داده‌اند تا از این طریق تصویر صحیحی از وضعیت دانشگاه و دانشجویان منتقل شود و همچنین حقوقی که تضییع شده استیفاد و ترمیم شود.»
کد مطلب : ۱۳۹۸۶۰
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.