۰

دانشجویان علامه با تهرانی‌ها همراه شدند/ تجمع و امضا طومار در اعتراض به احکام سنگین برای دانشجویان

تاریخ انتشار
شنبه ۲ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۱۹
دانشجویان دانشگاه علامه‌طباطبایی در اعتراض به احکام سنگین قضایی صادر شده برای دانشجویان تجمع کردند و با امضای طومار همبستگی خود را با دانشجویان و فعالین صنفی بازداشت شده اعلام کردند.دانشگاه علامه امروز شاهد پلاکاردهای دانشجویانی بود که آزادی دانشجویان در بند و رفع اتهام شدن از دانشجویان را خواستار بودند.
در متن طومار این دانشجویان آمده است: «در کنار هم، در برابر روند پولی‌سازی ایستادیم و اعتراض کردیم. اعتراض کردیم به کسانی که با سیاست‌هایشان راه ورود فرودستان به دانشگاه‌ها را سد کردند و صاحبان سرمایه را صاحبان دانشگاه. آنچنان که سایر عرصه‌های حیات را نیز هر روز بر ما تنگ‌تر کردند. از اشتغال تا بهداشت و درمان، از تامین اجتماعی تا مسکن و از حق تشکل‌یابی تا ... . آری اعتراض کردیم به کم‌شدن صندلی‌های رایگان آموزش، به افزایش هزینه‌های خوابگاه‌ها؛ به جریمه‌های میلیونی سنوات تحصیلی که اسمش را قانون گذاشته‌اند. اعتراض کردیم به سهمیه‌بندی‌ها و به تبعیض‌ها، به رانت‌های آموزشی و کاهش کیفیت تحصیل. بله اعتراض کردیم؛ باهم و در کنار هم راهی را آغاز کردیم و تا پایان راه در کنار هم خواهیم ماند. پس گردهم می‌آییم تا نشان دهیم که در تمام سینه‌ها یک قلب می‌تپد؛ که اگر قلبی را در هر نقطه از کشور هدف قرار دهند، دردش سینه‌های تک تک ما را سخت می‌فشارد.»
 
کد مطلب : ۱۳۹۹۹۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.