۰

4.7 میلیون پناهنده در ایران /بسیاری از کارهای درجه یک و دو را کارگران افغانی انجام می دهند

تاریخ انتشار
جمعه ۸ تير ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۵۷
ابوالفضل فتح الهی، نایب رییس کانون عالی انجمن های صنفی کارگران با اشاره  بالا بودن آمار مهاجرین و اتباع بیگانه در ایران یکی از مهمترین عوامل از بین رفتن امنیت شغلی کارگران در کشور است گفت: طبق آمارهای رسمی تا بهمن ماه سال گذشته حدود چهار میلیون و 700هزار پناهنده و مهاجر در کشور حضور داشتندکه بیش از75 درصدشان در جامعه ایران در حال فعالیت هستند و از این تعداد 700هزار نفر در روستاها مشغول کارند.
وی با بیان اینکه  آنها در گذشته شغل‌هایی مثل چاه کنی و کارهای ساختمانی را اشغال می‌کردند که کارگر ایرانی رغبتی به حضور درآنها و گرفتن این شغل‌ها نداشت، ولی امروز کارهای درجه یک و دو مرتبه بالاتر را اشغال می‌کنند. گفت: متاسفانه به دلیل ضعف نظارت و برخی سیاستهای غلط شغل‌هایی را که کارگر ایرانی قادر به انجام آن است در اختیار مهاجرین و اتباع بیگانه گذاشته‌ایم.
احمدرضا خزاعی، مدیرکل اتباع سازمان تامین اجتماعی نیز با اشاره به اینکه نزدیک به 1 میلیون نفر از کارگرانِ اتباع خارجی بیمه نیستند افزود:  در حال حاضر 970 هزار نفر  از اتباع خارجی در ایران در شرایط سنی کار قرار دارند و از این تعداد35 هزار نفر تحت پوشش بیمه‌ای سازمان تامین‌اجتماعی هستند.
کد مطلب : ۱۴۰۲۱۲
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.