۰

پورمحمدی:اگر امروز بهشتی بود ما را توبیخ ‌می‌کرد/ اوهیچگاه به این دیوان‌سالاری پرهزینه رضایت نمی‌داد

تاریخ انتشار
شنبه ۹ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۵۴
در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی با تقدیر از برگزار کنندگان نشست کتاب‌خوانی «شهدای هفتم تیر» عنوان کرد: سال 49 اولین باری که شهید بهشتی را دیدم، از آلمان برگشته بود. برای زیارت به مشهد آمده بود. ما هم به همراه پدر و عمویمان به مشهد رفته بودیم. من آن زمان12-11 سالم بود. عموی من گفت آقای بهشتی از شخصیت‌های برجسته هستند، به دیدن ایشان برویم. آن جلال و جبروت آقای بهشتی، یک مقدار هم تیپشان با تیپ متأخر در عکس‌ها متفاوت بود. موی پشت سرشان هم بلندتر بود و یک حالت خاصی داشت. آقازاده‌هایشان داشتند مشق لاتین می‌نوشتند، من خیال کردم انگلیسی است. رفتیم و سوال کردیم، گفتند، خیر آلمانی می‌نویسیم.
پورمحمدی با بیان اینکه شهید بهشتی نقد پذیر بود گفت: 16 اسفند 1359، زمانی که بنی صدر در دانشگاه تهران آن بلوا را راه انداخت و منافقان تظاهرات شدیدی کردند، دور ساختمان دادگستری در میدان ارگ آمدند. صدای شعار مرگ بر بهشتی بلند وشدید بود.ما آن‌جا اجلاس دادستان‌ها و قضات را داشتیم. شهید بهشتی آن زمان رئیس دیوان عالی بود. برای همه ما ، چند نفر چند نفر جلسه گذاشته بودند، سوالات و مسائلمان را با ایشان مطرح می کردیم. شیشه‌ها در اتاقی که با آقای بهشتی کار داشتیم، می‌لرزید. شهید بهشتی آرامش و وقار فوق‌العاده ای داشتند. آقای بهشتی در دوران زندگی‌شان همیشه دارای شخصیت پیشرو و موسس بودند. این یکی از ویژگی‌های منحصربفرد آقای بهشتی است. اگر دبیرستان دین و دانش را راه انداختند، به‌عنوان یک موسس با یک نگاه فوق‌العاده بود. اگر دوستان در موتلفه به ایشان مراجعه کردند، به‌عنوان یک تفکر تاسیسی آنها را راهنمایی کردند. اگر آمدند در مدرسه حقانی نوآوری نظامات آموزشی حوزه علمیه قم را موسس و پایه‌گذار بودند.شمن اینکه آقای بهشتی جزو موسسین جامعه روحانیت مبارز هستند.
اهم اظهارات دبیرکل جامعه روحانیت به شرح زیر است:
* آقای بهشتی زنده امروز است. شهدا زنده‌اند و به قول آقای بهشتی هم ما جاودانگان تاریخ خواهیم ماند؛ این تعبیر بلند شهید بهشتی است. حالا سوال من این است که اگر امروز آقای بهشتی بود، با ما چگونه زندگی می‌کرد؟ شهید بهشتی حتما از اهداف آرمانی ما دفاع می‌کرد. اهداف آرمانی نظام، آرمان‌های بلند، اسلام‌خواهی، حقیقت‌طلبی، مبارزه با استکبار، مبارزه با آمریکا، مبارزه با صهیونیسم، با دشمنان اسلام، بشریت، دفاع از مظلومین، حتما در اوج نگاه شهید بهشتی بود و ما را تحسین و تجلیل می‌کرد.
*شهید بهشتی می‌گوید با کمال تاسف باید بگویم در این شش ماه که از پیروزی انقلاب می‌گذرد، از این طریق ما ضربه‌های شکننده و سهمگینی خورده‌اید. چند سطر توضیح می‌دهد دنبال زندگی رفتیم. چرا ما مصرف‌زده و روزمره شده‌ایم. این برای ماه‌های اول انقلاب است، نه برای سال چهلم انقلاب. خیلی از بچه‌ها و جوانان ما فکر می‌کنند این مصیبت‌های امروز ما است. نه؛ این مصیبت‌های ماه‌های اول انقلاب است، شهید بهشتی هم سخنرانش است. در آخر آقای بهشتی این را می‌گوید. ایشان می‌گوید که بیدار باشیم، هوشیار باشیم، کدام انقلاب است در دنیا که در صبح پیروزی‌اش کار خودش را تمام‌یافته باشد؟ خودآگاهی انقلابی، شور انقلابی باید همچنان ادامه یابد. تا چه موقع؟ من گفتم تا سال‌های سال، بگذارید بگویم تا بی‌نهایت. بگذارید بگویم جامعه اسلامی، جامعه‌ای است که تداوم و انقلاب در آن پایان زمانی ندارد. درود بر تو، رحمت خدا بر تو، غفران الهی بر تو باد و بر آن روح و فکر و ایده بلندت.
کد مطلب : ۱۴۰۲۲۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.