۰

چه دلیلی دارد فرزندان مسئولان در خارج از کشور درس بخوانند و تجارت کنند؟

تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۰ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۳۰
محمد رضا رضایی کوچی نماینده مردم جهرم در مجلس و شورای اسلامی در نطق میان دستور جلسه علنی امروز مجلس گفت: پس از گذشت ۴۰ سال از انقلاب انتظار است که همه رفتارها در زمینه نظارت و قانونگذاری در حوزه مجلس، عملکرد قوه قضاییه و تثبت عدالت اسلامی و همچنین انجام وظایف محول شده در زمینه حل مشکلات معیشتی و اقتصادی و اجتماعی به حدی رسیده باشیم که دارای کمترین خطا و بیشترین کارآمدی و رضایتمندی حداکثری و به طور خلاصه جامعه‌ای امیدوار با چشم اندازی بهتر از گذشته پیش  رو باشد. چند روز گذشته رهبر فرزانه انقلاب در نشستی که با جمعیت حاضر داشتند فرمودن این مجلس باید انعکاس این ملت باشد.
 
وی افزود: همانگونه که فضائلی چون ایمان و پایداری در ملت وجود دارد مجلس هم نباید محل خود کم‌بینی و ناامیدی باشد؛ بی‌تردید مهمترین دغدغه‌ در این روزها مسائل اقتصادی و مشکلات معیشتی مردم است. امروز همگی می‌دانیم که اقتصاد ایران سال‌ها از بیماری‌های مزمن فراوانی مانند رکود، تورم، بیکاری، رشد سرسام‌آور نقدیندگی، عدم کنترل و تسلط بر مهار نقدینگی، بدهی بانکی، فساد اداری، ویژه خواری و رانتخواری، قاچاق کالا، سکه وارز و... رنج می برد. هر بار که به حوزه‌های انتخابی خود سرکشی می‌کنم از زبان مردم شهرها و روستاها این مشکلات را می‌شنویم و نمی‌توانیم مرهمی بر رنج و درد آنها باشیم.
 
نماینده مردم جهرم در مجلس وشورای اسلامی ادامه داد:‌ امروز شاهد  ناپایداری معادلات بین المللی و رفتار قلدرمابانه رئیس جمهور آمریکا هستیم. اگر سال‌های قبل آن را پیش بینی می‌کردیم آسیب پذیری کمتری در حوزه اقتصاد شاهد بودیم و با تدبیری مناسب‌تر از شوک‌های ناگهانی جلوگیری می‌کردیم. به نظر می‌رسد ماندگاری پایه‌های اصلی برجام به عنوان یک دستاورد بین المللی در حوزه سیاست‌ خارجی دچار تردید اساسی شده است. محاسبات و پیش فرض‌های پیش از ورود برجام و پس از آن به هم ریخته و به عنوان یک نتیجه منطقی باید طرحی نو ایجاد کرد و برنامه‌های جدیدی در عرصه سیاست خارجی و روابط بین المللی به کار گرفت.
 
 رضایی کوچی تاکید کرد: باید نارسایی‌ها را آسیب‌شناسی کرد و برای هر موضوعی نسخه‌ای ارائه کرد. به نظر می‌رسد با توافق همه عناصر تاثیرگذار سیاسی، اقتصادی و اجتماعی با حمایت‌های مردمی با محوریت مقام معظم رهبری می‌توان به برون رفت از وضعیت موجود دست یافت.
 
وی با اشاره به لزوم توجه به  چند توصیه در تشریح این توصیه ها گفت: اول، جدییت نهادهای نظارتی و بازرسی در حوزه‌های مختلف در جلوگیری از گسترش فساد دامنه‌دار اداری در بخش‌های مختلف اقتصادی و اجرایی و اطمینان مردم از سلامت نظام اداری دوم، ثبات در تصمیمات دولتی که به موضوعات روزمرده زندگی مردم باز میگردد از قبیل تثبیت نرخ ارز و توقف تصمیمات غیر کارشناسی و خلق الساعه و بازی نکردن با اعصاب مردم و صاحبان مشاغل، کارگران و فعالین اقتصادی و حمایت واقعی از کالاهای داخلی.
 
وی افزود: سوم،  واگذاری امور مدیریتی به متخصصان، دانشمندان، جوانان خلاق و کاهش استفاده از نیروهای غیرخلاق در بخش‌های مختلف و اعتماد بیشتر به جوانان چهارم، حوزه مسکن بیمار شده و گرانی مسکن در برخی شهرها آزار دهنده است و شاهد رشد سرسام آور اجاره منازل مسکونی هستیم لازم است با  تولید مسکن هم به بخش اشتغال کمک کرد و هم مانع تراکم تقاضای مسکن شد. پنجم، موضوع مهم دیگری که بارها از طریق نخبگان می‌شنویم مردمی شدن و مردمی زیستن و به قول مقام معظم رهبری پرهیز از اشرافی‌گری همه مسئولین نظام است.
 
نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد:  زیبنده این نظام که بر اساس پایه‌های دین اسلام بنا شده نیست که فاصله زندگی تعدادی از مسئولین و مردم عادی به این میزان زیاد باشد. مسئولین باید مانند مردم عادی زندگی کنند. چه دلیلی دارد که فرزندان آنها در خارج از کشور درس بخوانند زندگی کنند و تجارت کنند؟ مردم با انقلاب و نظام مشکلی ندارند مردم با ناکارآمدی مسئولین  و تبعیض و فساد مشکل دارند؛ چرا در این کشور یک شبه بعضی‌ها میلیاردها تومان به جیب می‌زنند در صورتی که عده‌ای برای تامین نان خوردن مشکل دارند؟ افرادی که در ثبت سفارش خودرو با رانت  اطلاعات یک شبه مالک میلیاردها تومان شدند چه کسانی هستند؟ این افراد و کسانی که از آنها حمایت می‌کنند باید به مردم معرفی شوند. کسانی که در یک روز هزاران سکه خریداری کرده‌اند و باعث تلاطم بازار شده‌اند معرفی شوند.
 
وی افزود: کسانی که ارز دولتی گرفته‌اند و کالای وارداتی را با نرخ ارز ۸۰۰۰ تومانی می‌فروشند به مردم معرفی شوند. چرا دولت نظارت نمی‌کند؟ چرا دولت در معرفی این افراد و شرکت‌ها سهل انگاری می‌کند؟ امروز ییش از ۵۰۰ هزار میلیارد تومان پروژه‌های عمرانی نیمه کاره در کشور داریم. حداقل سه برابر این مبلغ نقدینگی در دست مردم است. چرا دولت برنامه‌ای برای هدایت پول‌های سرگردان برای اتمام پروژه‌های نیمه تمام ندارد؟ بی برنامگی دولت باعث شده یک روز این پول‌ها به سمت سکه، یک روز به سمت بازار ارز و روز دیگر به سمت بازار مسکن هدایت شود.
 
رضایی کوچی گفت:‌ امروز شاهد وادادگی برخی مسئولین در مقابل شرایط اقتصادی هستیم درحالی که به مدیران جهادی وانقلابی نیاز داریم. مدیرانی از جنس شهید همت،‌ شهید صیاد شیرازی. هم اکنون کشور در شرایط جنگ تمام عیار اقتصادی است. گرانی بیداد می‌کند برای پیروزی در این جنگ باید رفتار مجاهدانه داشت. باید در خدمت مردم باشیم. برخی مسئولین بی‌انگیزه و خسته‌ هستند. حتی برای سرکشی نیز به شهرستان‌ها انرژی لازم را ندارند.
 
وی در پایان خطاب به رئیس جمهور گفت: انتظار است با  سرعت در چیدمان تیمی که در کنار شما هستند تجدید نظر کنید و از افرادی که بتوانند در این شرایط مقاومت کنند انتخاب کنید. این توصیه‌ها همگی در اثر خیرخواهی و بر اساس سوگندی است که در انجام وظایف نمایندگی باید به آنها پایبند باشیم.
کد مطلب : ۱۴۰۲۹۱
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.