۰

خاموشی سیستم‌های سرمایشی از ساعت ۱۳:۳۰ در ادارات فقط یک پیشنهاد بود!

تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۱ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۰۹
محمدحسین مقیمی با تاکید بر اینکه پیک مصرف برق بین ساعات ۱۳:۳۰ تا ۱۶ است، گفت: در این زمان هرچه بتوانیم از سیستم های سرمایشی و برق به طور کلی کمتر مصرف کنیم قطعا کمک خواهد کرد خاموشی ها به حداقل برسد؛ لذا این پیشنهاد مطرح شد که پس از ساعت ۱۳:۳۰ سیستم های سرمایشی در دستگاه های دولتی خاموش شود.
او افزود: این موضوع به صورت پیشنهاد مطرح شده اما امیدواریم در دستگاه‌های دولتی مورد توجه قرار گیرد. البته پیش از این اعلام شده بود که دستگاه های دولتی موظف هستند ۱۰ درصد مصرف برق خود را کاهش دهند و همچنین ۲۰ درصد کاهش مصرف آب در دستور کار قرار دهند.
او ادامه داد: این پیشنهاد با هدف کاهش مصرف برق به این دلیل مطرح شد که آب پشت سدها کاهش پیدا کرده و نیروگاه های آبی ما با مشکل مواجه خواهند شد و نمی‌توانند انرژی کافی را تولید کنند.
او تاکید کرد: از ۹۰۰۰ مگاوات ظرفیت نیروگاه‌های آبی با توجه به منابع آبی موجود پشت سدها در حال حاضر تنها برای تولید ۴۰۰۰مگاوات برق آب وجود دارد به این ترتیب از ۵۰۰۰ مگاوات برق به دلیل عدم آب کافی نمی توان تولید کرد و به عبارت دیگر، شاهد کمبود ۶٠ درصدی تولید برق از منابع آب هستیم. لذا باید در کل کشور و به ویژه استان تهران کاهش مصرف برق را همه شهروندان و ادارات دولتی در دستور کار قرار دهند.
 
کد مطلب : ۱۴۰۳۵۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.