۰

کواکبیان: درگیر جنگ تمام عیار اقتصادی هستیم/ مسئولین آرایش جنگی بگیرند

تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۲ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۵۳
مصطفی کواکبیان در جلسه بررسی مشکلات اهالی منطقه ۵ که در محل مسجدالنبی این منطقه برگزار شد، اظهار کرد: معتقدیم انقلاب برای مردم است و اگر رضایتمندی مردم نباشد ما مسئولین شرعا و قانونا بیخود کار می‌کنیم؛ لذا هر مسئولی که می‌تواند کار انجام دهد ولی در انجام وظایفش کوتاهی کند و بر نارضایتی مردم بیفزاید باید در روز قیامت پاسخگو باشد که چرا پستی را اشغال کرده بوده است.
وی با اشاره به مشکلات مردم خرمشهر و آبادان در خصوص آب آشامیدنی گفت: این‌که تمامی مشکلات را بر عهده دشمن بیندازیم کار درستی نیست. مردم خرمشهر و آبادان آب ندارند و باید به این مشکل رسیدگی شود. بی تردید باید بر کارآمدی و کفایت مسئولین افزوده شود و به درد دل مردم گوش داده شود. البته گاهی برخی در اعلام اعتراض‌های مردم نسبت به مشکلات‌شان سوء استفاده می‌کنند و در حقیقت موج سواری می‌کنند اما نمی‌شود به خاطر این عده حق مردم را فراموش کرد.
نماینده تهران ادامه داد: مشکلات اقتصادی ما تنها مشکلات داخلی نیست و درگیر جنگ تمام عیار اقتصادی هستیم. ترامپ به تمامی کشورهایی که نفت ما را می‌خریدند افرادی را فرستاده که این کشورها را توجیه کنند و از ما نفت نخرند. در چنین شرایطی مسئولین ما باید آرایش جنگی به خود بگیرند و در مقابل دشمنی که حتی به کشورهای هم پیمان خود نیز رحم نمی‌کنند به طور جدی فعالیت کنند. در این شرایط مسئولین نباید حرف‌های ضد و نقیض بزنند به شکلی که روزی اعلام شود یارانه دهک‌هایی از جامعه قطع می‌شود و روز دیگر سخنگوی دولت اعلام کند که فعلا حذف یارانه در دستور کار نیست.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به موضوع تخلف برخی شرکت‌ها در استفاده از ارز با نرخ ۴۲۰۰ تومان گفت: از مسئولین کشور به ویژه مسئولین قوه قضائیه می‌خواهم که با افرادی که ارز ۴۲۰۰ تومان دریافت کرده‌اند و در جای دیگر استفاده کرده‌اند و یا کالا را با نرخ بیشتر فروخته‌اند برخورد قانونی شود.
وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به موضوع برجام و تعیین تکلیف اتحادیه اروپا در خصوص تامین خواسته‌های کشورمان، گفت: تا پایان این هفته منتظر بسته پیشنهادی اتحادیه اروپا هستیم که امیدواریم حداقل‌های ما در این بسته تامین شود. بی تردید ما نمی‌خواهیم از برجام خارج شویم. لذا باید با انسجام و هماهنگی مسئولین و مردم از این مرحله عبور کنیم. در این شرایط باید انسجام و هماهنگی مسئولین حفظ شود و مردم نیز توجیه شوند که در چه اوضاع بین‌المللی به سر می‌بریم. در مرحله بعد با همت مردم و مسئولین می‌توانیم از این شرایط عبور کنیم.
کد مطلب : ۱۴۰۳۸۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.