حشمت مهاجرانی: سردار و گوچی پشیمان می‌شوند

17 تير 1397 ساعت 11:41

اگر بیرانوند پنالتی را مهار نمی‌کرد، سه چهار گل می‌خوردیم


حشمت مهاجرانی ستاره ای از سال های دور است که به نظر می رسد تازه فهمیدیم چقدر کم از او بهره برده ایم. کسی که تیم ملی را به جام جهانی آرژانتین برد و تیم امیدمان را المپیکی کرد. با او که این روزها در تهران به سر می برد درباره تیم ملی و نتایجی که در روسیه گرفت صحبت کردیم و کمی هم از خاطراتش شنیدیم.

بازی های تیم ملی در جام جهانی روسیه را چطور دیدید؟
ایران و مراکش نمایش بسیار خوبی داشتند و اگر جز گروه مرگ در هر گروه دیگری قرار داشتند صعود می‌کردند و بالا می‌آمدند.
بعضی به تیم ملی انتقاداتی دارند و می گویند دفاعی بازی کرد.
ما مقابل مراکش خوب دفاع کردیم و با گل به خودی بازیکن حریف ۳امتیاز حساس را گرفتیم. در بازی با اسپانیا تغییر روش دادیم و به کار دفاعی پرداختیم و مسلماً زمانی که ما دفاع‌کننده باشیم ۸۰ درصد احتمال گل خوردن وجود دارد و ۲۰ درصد احتمال گل زدن هست به همین دلیل با بدشانسی گل خوردیم. در بازی‌ با پرتغال هم عالی، اما بدشانس بودیم وگرنه شاید می‌توانستیم پیروز شویم، چون به هر حال کی‌روش، پرتغال را مانند کف دستش می‌شناخت.

فکر می‌کردید بیرانوند پنالتی رونالدو را مهار کند؟
واقعاً فکر مهار پنالتی رونالدو را نمی‌کردم. بیرانوند عالی و فراتر از انتظار کار کرد تا بازی در نهایت مساوی شود و مسلماً اگر آن پنالتی را می‌خوردیم شاید با سه، چهار گل اختلاف بازی را می‌باختیم.

از نتایج تیم ملی در روسیه راضی بودید؟
بعد از تساوی با پرتغال احساس غرور داشتم و نمایش کشورمان در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه را موفقیتی بزرگ برای تیم‌مان می‌دانم. درست است که ایران سوم شد، اما انصافاً مستحق صعود بود و حتی مراکش هم که چهارم شد حقش چهارمی نبود و فکر می‌کنم هرکس که بازی‌های مراکش را دید به حقانیت فوتبال این کشور رأی مثبت داد.

قبل از آغاز بازی ها بعضی فکر می کردند مقابل اسپانیا و پرتغال بد می بازیم.
در  این بازی‌ها فهمیدیم که اسامی و زبان‌ها فوتبال بازی نمی‌کنند و مغز‌ها هستند که به ساق‌ها فرمان می‌دهند. در بازی با تیم‌های حریف در هر ۱۱ نقطه جنگ سختی داشتیم و سرمربی‌مان هم بر اساس قدرت تیم‌های مقابل آنالیز می‌کرد و تیمش را به میدان می‌فرستاد مثلاً دیدید جهانبخش در بازی‌مان با اسپانیا از ابتدا در ترکیب قرار نگرفت، چون تیم‌مان در آن بازی به دوندگی و جنگندگی بیشتر نیاز داشت.

در بین بازیکنان تیم ملی کشورمان عملکرد کدام بازیکن را بهتر دیدید؟
همه بازیکنان تیم ملی کشورمان نمایش خوبی داشتند، اما بیرانوند، امید ابراهیمی و وحید امیری واقعاً بهتر و چشم‌نوازتر کار کردند.

سردار آزمون و قوچان‌نژاد بعد از بازی ها خداحافظی کردند. نظرتان چیست؟
من فکر می‌کنم خداحافظی هر دو بازیکن احساسی بود و مطمئناً هر دو از تصمیم‌شان پشیمان می‌شوند. سردار آزمون که با ۲۳سال سن سال‌ها می‌تواند برای تیم ملی ما بازی کند از سوی دیگر قوچان‌نژاد هم به دلیل بهره بردن از خصوصیات گلزنی و البته سن و سالش در جام ملت‌ها می‌تواند برای تیم ملی ما مفید واقع شود.

اتفاق دیگری که بعد از جام جهانی رخ داد شروع دوباره دعوای کی‌روش و برانکو بود.
برانکو و کی‌روش مربیان بین‌المللی هستند، مربیانی که با تیم‌های متفاوت زیادی کار کرده‌اند و آب‌دیده شده‌اند. توصیه من هم به این دو مربی بزرگ این است که با هم کنار بیایند، چون فوتبال ما به هر دو و دانش آن‌ها نیاز دارد. برانکو در سال ۲۰۰۶ تیم ما را در جام جهانی هدایت کرد و پرسپولیس را هم دو سال پیاپی قهرمان کرد. با کی‌روش هم دو بار بدون دردسر به جام جهانی رفتیم به همین دلیل آن‌ها باز هم می‌توانند به فوتبال ما کمک کنند در حالی که حرف‌ها و حاشیه و جوابگویی این دو عزیز به یکدیگر به فوتبال ما ضربه می‌زند. مطمئنم که جر و بحث‌های برانکو و کی‌روش به زودی خاتمه می‌یابد.


کد مطلب: 140535

آدرس مطلب: http://www.asretaadol.ir/news/140535/حشمت-مهاجرانی-سردار-گوچی-پشیمان-می-شوند

عصر تعادل
  http://www.asretaadol.ir