۰

کنعانی مقدم:تفکر عقب‌مانده اعتماد مردم را نشانه رفته اند

تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۸ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۱۲
کنعانی مقدم:تفکر عقب‌مانده اعتماد مردم را نشانه رفته اند
حسین کنعانی مقدم دبیرکل حزب سبز و از فعالین سیاسی اصولگرا در گفت و گو با خبرآنلاین در واکنش به ادبیات تند و هتاکانه برخی از منتقدین نسبت به دولت و شخص رییس جمهور گفت: متاسفانه مسئله رقابت های سیاسی بعد از انتخابات همچنان در کشور ادامه دارد و امروز فکر می کنند رئیس جمهور رقیب سیاسی یک جناح خاص است که باید او را سرکوب کرد یا به مقابله با او برخاست که این یک تفکر استراتژیک نیست بلکه تفکری عقب مانده است که برخی در سیاست از آن استفاده می کنند.
او ادامه داد: نکته دیگر این است که هر دو جناح می خواهند دولت را به دلایل متفاوت ناکارآمد جلوه دهند. به نظر می رسد بخشی از اصولگرایان تندرو به دنبال آن هستند که دولت را با چالش‌هایی رو به رو کنند که هم ملاحظات سیاسی مردم در آن وجود دارد و هم اینکه دولت ناچار به ترک مسئولیت شود. از سوی دیگر برخی از اطرافیان رئیس جمهور شاید چندان بدشان نمی آید که شرایط به صورتی پیش برود که مردم به خیابان ها بیایند و در این صورت با بحرانی جلوه دادن شرایط یک قطعنامه 598 دیگری را به کشور تحمیل کنند. هر دو این رفتارها اشتباه است و هر دو رویکرد تیشه به ریشه نظام زدن است. این رفتارها فقط یک پیام را به خارج از کشور می رساند و آن این است که دول دیگر می توانند از این فرصت برای فشار بیشتر بر ایران استفاده کنند لذا عقل سلیم سیاسی این را می پذیرد که اختلافات کنار گذاشته شود و انسجام و همدلی بیشتری در کشور صورت بگیرد.
کنعانی مقدم درباره تبعات تسویه حساب های سیاسی گفت: مهمترین تبعات آن این است که مردم دیگر اعتماد به هیچ دولتی نمی کنند چراکه هر دولتی که روی کار آمد برچسب دزد و خائن و ... به آن زدند و این موضوع در درجه اول به مهمترین سرمایه ما یعنی اعتماد ملی ضربه می زند و فراموش نشود اگر این سرمایه از دست برود دیگر هیچ کاری نمی توان انجام داد. بنابراین باید به این هشدار به صورت جدی توجه داشت که دعواهای سیاسی جناحین اعتماد مردم را نشانه رفته است.
این فعال سیاسی اصولگرا درباره اینکه وحدت ملی باید از کجا کلید بخورد گفت: اگر همه قبول کنند که قانون باید ساری و جاری شود و نه سلیقه های سیاسی، وحدت و انسجام شکل حول قانون اساسی شکل می گیرد. هر کسی از این قانون تبعیت کند می تواند به وحدت کمک کند. ما اگر به سمت تمکین از قانون برویم به کشور کمک کرده ایم در غیر این صورت باید منتظر سیستمی باشیم که در آن فسادهای سازمان یافته، قاچاق و آسیب های اجتماعی وجود دارد و متاسفانه همه هزینه آن متوجه مردم می شود.
کنعانی مقدم با بیان اینکه باید میان رفتارهای سیاسی و مشی سیاسی تفاوت قائل شد گفت: مشی سیاسی آن است که جریان های سیاسی آن را مطرح می کنند و اختلاف نظرهایی هم با هم دارند که در این راستا در جلسه وزارت کشور با دبیرکل های احزاب پیشنهاد دادم که بیاییم و گفت و گوی ملی را راه بیاندازیم و نخبگان باید کمک کنند و در اتاق های فکر این موضوع را به پیش برد و مردم را درگیر مناقشات سیاسی نکرد. از سوی دیگر رفتارهای سیاسی به این معنا است که افرادی در خارج از قدرت تلاش دارند سیاه‌نمایی از دستاوردهای انقلاب داشته باشند که باید مانع آن شویم؛ حال می خواهد از سوی افراطیون جناح چپ باشد یا راست. لذا باید اتاق های فکر را برای وحدت به راه بیاندازیم و نخبگان کشور در این مسیر قدم بگذارند تا اختلافات حل و فصل یا حداقل کم شود.
کد مطلب : ۱۴۰۵۶۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.