۰

کدخدایی: لایحه اصلاح قانون مبارزه با پولشویی مغایر قانون اساسی است

تاریخ انتشار
شنبه ۲۳ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۰۶
عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان پیش از ظهر امروز (شنبه، 23 تیر) در نشست خبری که در محل این شورا برگزار شد به سوالات خبرنگاران و اصحاب رسانه پاسخ داد. اهم پاسخ‌های سخنگوی شورای نگهبان را در زیر می‌خوانید:
* لایحه اصلاح قانون مبارزه با پولشویی جزو مصوبات 4 گانه موسوم به fatf است که اعضای شورای نگهبان اعلام کردند که می‌بایست از سوی قوه قضائیه ارائه شود و آن را مغایر قانون اساسی دانست.
*{درباره اظهارات کریمی قدوسی مبنی بر رد صلاحیت روحانی}  همه مواضع رسمی از سوی بنده حقیر به عنوان سخنگوی شورای نگهبان مطرح و اعلام می‌شود، هر امری غیر از این را باور نکنید.
*{ حملات به شورای نگهبان به ویژه در زمینه اتهامات مالی} طبیعتا هر جایی که وظایفش را درست انجام دهد، مورد هجمه دشمن قرار می‌گیرد، انشاءالله شما رسانه‌های داخلی به وظایف خود در برابر این هجمه ها عمل خواهند کرد.
*{اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار نمایندگان مجلس مبنی بر بررسی لوایح چهارگانه در مجلس} نظر رهبر معظم انقلاب برای همه دستگاه‌ها صاحب و حاکم است، اما این مانع نمی‌شود که دستگاه‌ها به وظایف خود عمل نکنند.
*{نظارت بر عملکرد داوطلبان انتخابات } هرگونه فعالیت افرادی که مورد نگاه انتخاباتی هستند، برای ادوار آینده، مورد رصد شورای نگهبان قرار دارند، به حکم قانون است و نه توسعه اختیارات، هرگونه فعالیت این افراد در شورای نگهبان محل بحث خواهد بود.
 
کد مطلب : ۱۴۰۷۱۰
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.