۰

انصاري : دختر صدام عامل شورش هاي عراق است

تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۵ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۱۱
انصاري : دختر صدام عامل شورش هاي عراق است
احزاب عراقی بعد از انتخابات پارلمانی مشغول چانه زنی برای انتخاب نخست وزیر و تقسیم پستهای کلیدی در دولت آینده بودند که تحسن و تظاهرات در چند شهر جنوبی عراق، توجهات را به خود جلب کرد. برخی نارضایتی ها و مسائل معیشتی را دلیل این موضوع می دانند، و برخی دیگر بر این باورند که این تحرکات، ریشه خارجی دارد. چه متغیرهایی عراق را در آستانۀ تشکیل دولت به ناآرامی کشاند و آیا آشوب‌ها در کوتاه مدت فروکش خواهد کرد؟ در این باره با هادی انصاری کارشناس مسایل عراق گفت‌وگو کرده‌ایم که از نظر می‌گذرانید.


قصد بر اين است كه نورى المالكى و نخست وزير كنونى عراق ( عبادى) كه از حزب الدعوه بشمار مى آيند، به ضعف كشانيده شده و از فشار سياسى آنان بر گروه‌ها كاهش دهند.
این وضعیت در رابطه با شکل و سازماندهی احزاب و و کارکرد آن‌ها بوجود آمده است یا مسائل عمیق تری وجود دارد؟
دو شب گذشته به بسياري از دفاتر حزب الدعوه و برخى ديگر از دفاتر احزاب در عراق از جمله در استان نجف و استان ميسان ومدينة الصدر و منطقه شعله در بغداد حمله شده و مردم خشمگين، يورش بردند. تا پاسى از نيمه شب گذشته نگرانى شديد در شهرهاى شيعه نشين وجنوبى عراق از بغداد ونجف حاكم گرديده بود.
وضعیت در حال حاضر آرام شده است؟ ترتیبات امنیتی در شرايط كنونى چگونه است؟
هم اكنون از دو شب پیش شرايط حكومت نظامى به دستور مقامات امنيتى بغداد در نجف حاكم شده و نيروهاى ضد شورش به نجف رسيدند. نيروهاى امنيتى حرم امير المومنين (ع) به همراه نيروهاى كمكى، پيرامون شهر قديم نجف وحرم و صحن را به شدت تحت كنترل خويش در آورده و نيروها هر حركتى و تجمعى را مانع مى گردند.
متاسفانه يك كارمند زن دو شب پیش در دفتر رياست حفاظت فرودگاه به قتل رسيد. شرايط حساس و نگران كننده اى را به ويژه نجف پشت سر مى گذارد. آگاهان اين تحريكات را درونى نديده و دستهاى آلوده بعثيان كه هزاران نفر هنوز در جاى جاى عراق وجود دارند، ديده مى شود. دو شب گذشته دختر صدام ملعون هم به تظاهرات کنندگان پيام رسانيده و ادامه آن را خواستار گرديد!
واکنش مقتدی صدر و جریانات اصلی سیاسی چگونه بوده است؟ روندی برای آرامش از سوی این گروهها شکل نگرفته است؟
مقتدى صدر و سيد عمار حكيم، ضمن محكوم كردن اين جريانات متعاقب حمله به اموال عمومى، خواستار خدمت رسانى به مردم از سوی دولت شدند!!! احتمال بسيار ضعيفى مى دهم كه جريانات و احزاب مخالف دولت و يا به بيانى مخالف ادامه وجود حزب الدعوه در رياست دولت، دست به چنين اقدامى زده باشند ليكن در اين ميان، اداره آن از دستانشان خارج شده و شرايط بسيار خطرناكى را بوجود آورد. 

تا دو شب پیش در كربلا هيچگونه تحركى وجود نداشت ليكن از اخبار ويژه چنين بدست آمد كه مردم را به تجمع ودست زدن به تظاهرات در بعدازظهر فرا خوانده اند ؟؟ نگرانى در نجف بيشتر است و افراد مسلح كه در ميان تظاهر كنندگان ديده شده بودند، بيم از نفوذ به شهر قديم نجف رفته و خداى ناكرده دست به اقدامات خطرناكى بزنند. هم اكنون حكومت نظامى در استان نجف برقرار بوده ورفت وآمد و ورود به بافت پيرامونى حرم مطهر وخيابانهاى اطراف آن با شدت، صورت مى پذيرد.
به نظرتان چه چیزی پشت پرده وجود دارد؟ همه مسائل ناشی از وضعیت بد معیشتی است؟
چنين اطلاع دادند كه نيروهاى امنيتى و ارتش، كنترل شهر را بدست گرفته و تمامى حركات را زير نظر دارند. اخبارى تاييد نشده بدست مى رسد كه برنامه و دسيسه اى از سوى دشمنان شيعه و دولت در درون و بيرون عراق، براى جنوب عراق تهيه شده كه حمله به اعتاب مقدسه و رموز شيعه در دستور كار آنها مى باشد. 
کد مطلب : ۱۴۰۸۱۳
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.