۰

تاثیر تحریم نفتی ایران بر قیمت طلای سیاه

تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۵ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۲۰
یک اقتصاددان مشهور فرانسوی اعتقاد دارد با تحریم نفتی ایران و شرایط بازار انرژی، قیمت هر بشکه نفت در جهان می تواند تا 120 دلار افزایش یابد.
میشل سانتی Michel Santi اقتصاددان متخصص در اقتصاد کلان و کارشناس شناخته شده بازارهای مالی و بانک های مرکزی در تحلیلی در لاتریبون با عنوان "تحریم ها علیه ایران: آیا اوضاع نامساعد است؟" نوشت: تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا برای خروج از توافق هسته ای ایران و بازگشت تحریم های آمریکایی علیه تهران قیمت نفت را به اوج می رساند. اگر ترامپ تمایل دارد از نارضایتی رای دهندگانش که به قیمت بنزین حساس هستند، در امان باشد، باید در مواضعش تعدیل کند.
میشل سانتی در ادامه تاکید کرد: باید گفت که تولید نفت آمریکا ظرفیت لازم را برای جبران کاهش صادرات ایران ندارد. از سوی دیگر تامین نفت جهان به دلیل کاهش محسوس تولیدات لیبی و آنگولا و بالاخص فروپاشی کامل تولید نفت ونزوئلا آن هم در بستر فرونشست اساسی ذخایر کشورهای عضو اوپک، هم اکنون نیز دچار اختلال است. رفتار سختگیرانه دولت آمریکا در قبال متحدان تجاری اش، این دورنما را ایجاد می کند که قیمت هر بشکه نفت به 120 دلار در هر بشکه برسد.
 
کد مطلب : ۱۴۰۸۱۴
برچسب ها :
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.