۰

نماینده کاشمر:امیدوارم پوتین بتواند دوستی ایران و روسیه را پایدار نگه دارد

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۷ تير ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۵۸
نماینده کاشمر:امیدوارم پوتین بتواند دوستی ایران و روسیه را پایدار نگه دارد
بهروز بنیادی ادامه داد: آنچه ما از روسیه وارد می کنیم محدود است به چوب و فیبر و  ذغال کک همچنین بخشی از واردات به صورت شمش آهن است و بخشی هم به تجهیزات نیروگاه بوشهر مربوط می شود؛ بنابراین در زمینه تامین غذا اساسا روسیه توانمندی تامین آن را ندارد و نهایتا بتواند در حکم واسطه عمل کند.
او در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه پیش از این مقامات روسی در مذاکره با ایران تاکید کرده بودند اگر قطعنامه ای بخواهد علیه ایران وضع شود آنها وتو نخواهند کرد، در روابط بین الملل چقدر می‌توان بر کمک روسیه حساب کرد گفت: ارتباط همه کشورها با یکدیگر بر اساس منافع و مطامع سیاسی و اقتصادی خودشان بنا می شود و ایران نیز خارج از این قاعده نیست لذا تا جایی می توانیم با روسیه همکاری کنیم که منافع سیاسی و اقتصادی مان به خطر نیفتد. اگر قرار باشد آقای پوتین از ایران به عنوان یک برگ برنده در شطرنج سیاسی خود استفاده کند قطعا ما نیستیم. به عبارت دیگر ایران کشوری نیست که آلت دست دیگران قرار بگیرد.
او ادامه داد: ایران با توجه به پشتوانه مردمی و توان نظامی که دارد خیلی جلوتر از روسیه است و امیدوارم این راهبردی که در حال حاضر انتخاب شده است سرانجام خوبی برای دو کشور داشته باشد.
بنیادی با تاکید بر اینکه در فضای سیاسی، دوست و دشمن دائمی وجود ندارد گفت: امیدوارم پوتین بتواند دوستی ایران و روسیه را  پایدار نگه دارد.
این نماینده مجلس درباره منافعی که تا به حال از روسیه نصیب ایران شده است با بیان اینکه تعریف منفعت متفاوت است گفت: اگر منظور از منفعت، منفعت اقتصادی باشد باید گفت عملا چیزی از سوی روسیه عاید ما نشده است  و اگر به لحاظ سیاسی و منطقه ای بخواهیم بررسی کنیم باید بگوییم آنچه داریم از توان خودمان بوده است و روسیه چیزی به ما اضافه نکرده است و حتی بسیاری از موارد ما به کمک آن آمده ایم.
بنیادی گفت: انچه در حال رخ دادن است بازی سیاسی است که میان ابرقدرت ها وجود دارد و اینکه کدام یک به نفع ما عمل می کنند و کدام یک به ضرر ما، بعد زمان مشخص می کند چراکه برای مثال می بینیم همان روسیه ای که با ما ارتباط دارد قوی ترین ارتباط را با عربستان و امارات دارد؛ یا مهمتر از همه در شرایطی که بیشترین مشکل تراشی ها برای کشور ما از سوی رژیم صهیونیستی صورت می گیرد می بینیم روسیه ارتباط نزدیکی با آن دارد و حتی در روز ملی خود سیاستمداران این کشور را دعوت می کند یا در انتقال سفارت امریکا به بیت المقدس که همه کشورها به این اقدام اعتراض کردند شاهد بودیم روسیه سکوت کرد. لذا این شواهد نشان می دهد روسیه از ایران به عنوان یک اسلحه پنهان در مناسبات بین المللی خود استفاده می کند. البته همچنان امیدوارم دوستی ایران و روسیه ادامه پیدا کند اما تاریخ را که مطالعه می کنیم می بینیم همواره از سوی روسیه به ایران آسیب رسیده است. 
کد مطلب : ۱۴۰۹۰۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.