۰

جشن حافظ 22 مرداد برگزار می شود

تاریخ انتشار
يکشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۳۱
نشست خبری  هجدهمین جشن سینمایی حافظ صبح امروز یکشنبه ۳۱ تیرماه با حضور امید معلم دبیر هجدهمین جشن حافظ و مدیرمسئول ماهنامه دنیای تصویر برگزار شد.امید معلم در ابتدای این نشست گفت: «امسال هجدهمین جشن سینمایی و تلویزیونی در ۲۲ مرداد برگزار می‌شود. یکی از نکات مهم که سال گذشته نیز اعلام شد، این است که چرا نام این جشن حافظ است. اولا که همه ما می دانیم که علی معلم کسی بود که به تمام ارکان هنر اشراف کامل داشت. و اینکه این موضوع استفاده از اسامی بزرگان و نامداران در تمام کشورهای جهان وجود دارد، مانند جایزه سزار، سزار یک مجسمه ساز فرانسوی است که نقش مهمی در فرهنگ فرانسه داشته است و به این تاثیر گذاری، نام یکی جوایز سینمایی فرانسه سزار است.»
او ادامه داد: «دلیل  که این اسم را ما انتخاب کردیم، این است که حافظ، شخص بزرگی در ادبیات فارسی است و تاثیرش فقط در حوزه شعر نبوده است. حافظ نگاه بسیار تصویری دارد و جامعه را در برمی‌گیرد.»
فرزند مرحوم علی معلم بیان کرد: «امسال مانند روال هر ساله فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی که از نوروز ۹۶ تا نوروز ۹۷ بررسی می شود و برگزیدگان انتخاب می شود. ما امسال در جشن حافظ در دو جایزه مهم تغییر ایجاد کردیم. اول جایزه عباس کیارستمی است. شورای سیاستگذاری جشن حافظ به این نتیجه رسید که امسال چند نامزد برای این جایزه اعلام کند و جایزه به بهترین فیلمساز اول اهدا شود. دوم اینکه ما هر سال جایزه بهترین چهره تلویزیونی سال را اهدا می کردیم، امسال می خواهیم که از طریق اپلیکیشن تاپ از مردم نظر بخواهیم و این مردم باشند که چهره برگزیده را انتخاب می‌کنند. این جایزه منحصر به چهره‌های صداوسیما نخواهد بود، بلکه تمام برنامه های اینترنتی نیز مورد بررسی قرار می گیرد.»
دبیر هجدهمین جشن سینمایی و تلویزیونی حافظ خاطر نشان کرد: «به نظرم باید تفاوت جشن و جشنواره را باید بین عموم جا بیندازیم. در جشنواره‌ها آثار کمتر از لحاظ فنی مورد بررسی قرار می‌گیرند، ولی در جشن، تمرکز بیشتری بر رشته‌های فنی می‌شود، چون زمان بیشتری برای این بررسی دارند. ضمن آنکه در جشن، بر سبک و سلیقه‌ی مردم نیز توجه می‌شود و موفقیت در اکران در انتخاب تاثیر دارد‌. این‌ها تعریف های جداگانه‌ای دارند. در همه جای جهان طبیعی است که یک رویداد فرهنگی بعد از برگزاری دست آویز انتقاداتی شود. ما نگاهی به سینما و تلویزیون داریم و این نگاه، نگاه علی معلم است و در سراسر جشن حافظ جاری و ساری است. جشن حافظ را نباید به هیچ عنوان با جشنواره ای مثل فیلم فجر مقایسه شود. به نظرم ایرادی ندارد که انتقاداتی وارد شود؛ اما این انتقادات نباید از دایره عدالت خارج شود.»
معلم گفت: «درباره هیئت داوران باید گفت که این هیئت داوران همه میان از نویسندگان مجله دنیای تصویر انتخاب می‌شوند؛ اما افراد بعضاً هر سال تغییراتی دارند. درباره مجری مراسم، به زودی از طریق رسانه‌ها اعلام می‌شود. یکی از  دلایلی که جشن حافظ در بین هنرمندان جایگاه خود را پیدا کرده است این است که جشن حافظ یک جشن فرا جناحی است و به هیچ عنوان حسادت و سیاست در آن دخیل نیست.»
 
کد مطلب : ۱۴۱۰۵۳
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.