۰

بازداشت ۵ مدیر وزارت صنعت در ماجرای ثبت سفارش خودرو

تاریخ انتشار
سه شنبه ۲ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۵۷
محسنی اژه ای از احتمال رانت در کنترل بازار ارز توسط برخی افراد و صرافی ها خبر داد و با تصریح بر این که در جریان توزیع ارز تنظیم بازار توسط افراد، تخلف رخ داده است، اظهار کرد: عوامل و نشانه‌هایی وجود دارد که حتماً بخشی از این‌ها به صورت غیر قانونی از کشور خارج شده و در این باره یک نفر در باکوی آذربایجان نیز دستگیر شده است.
حجت الاسلام محسنی اژه ای درباره پرونده های اخیر سکه، ارز و خودرو گفت: در خصوص پرونده ثبت سفارش به ویژه خودرو تاکنون 5 نفر از مدیر و احیاناً همکاران فعلی و چند ماه قبل وزارت صنعت، معدن و تجارت دستگیر شدند که چهار نفر در بازداشت هستند.محسنی اژه ای گفت: یکی از دستگیر شدگان مدیرکل سازمان توسعه تجارت و دیگری معاون وی است و یک نفر هم طراح این سامانه است که به تازگی منفصل شده بود که وی نیز بازداشت شده و فرد چهارم نیز خانمی است که تا دو سه ماه پیش یعنی همزمان با ثبت این سفارش ها همکاری و مسئولیت داشته است.
محسنی اژه‌ای در خصوص ثبت سفارش واردات با ارز دولتی گفت: این اتفاقات که رخ داد، دو بخش دارد یک بخش این است که آیا وزارت اقتصاد یا وزارتخانه‌های مربوط ثبت سفارشی را که انجام داده اند و بانک مرکزی تخصیص ارزی که برای آن ثبت سفارش‌ها بوده آیا این تخصیص ارز و ثبت سفارش‌ها در شرایط کنونی درست بوده است یا خیر و کالایی که وارد شده است واقعاً در این شرایط ارز به آن‌ها باید داده می‌شد که بخش عمده قضیه این مورد است.
وی ادامه داد: بخش دیگر این است که آیا تخلف یا فسادی در این زمینه صورت گرفته است یا خیر؟ اکنون آن چه مسلم شده، این است که در ثبت سفارش و تخصیص ارز به این خودروها قطعاً تخلف صورت گرفته و اتهاماتی متوجه افراد است که بررسی می‌شود.سخنگوی قوه قضاییه گفت: درباره کالاها نیز موضوع در حال بررسی است. 
اژه ای با اشاره به کنترل بازار ارز توسط بانک مرکزی گفت: بانک مرکزی این کار را از دو طریق انجام داده است یکی از طریق صراف‌ها اعم از بانک‌ها و غیر بانکی. یک مورد هم از طریق افراد و عواملی است که با بانک مرکزی همکاری می‌کنند، اما صراف نبودند. در این جا نیز اجمالاً مشخص شده است که بخشی از این ارزی که برای کنترل بازار داده شده، نه فقط تاثیر نداشته بلکه قضیه را عکس کرده است.
کد مطلب : ۱۴۱۱۴۲
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.