۰

راه اندازی بزرگترین سامانه نیکو کاری کشور

تاریخ انتشار
سه شنبه ۲ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۲۸
بانک تجارت در راستای ایفای مسئولیت های اجتماعی خود و نیز تسهیل مشارکت هموطنان در فعالیت‌های انسان‌دوستانه، اقدام به ایجاد بزرگترین پایگاه اینترنتی جمع‌سپاری مردمی به نام "امید تجارت" نموده است. در این سامانه هر شهروند ایرانی می‌تواند پروژه خیریه مورد نظر خود را انتخاب نموده و با واریز وجوه به‌صورت مستقیم به حساب خیریه‌ها در اموری چون آزادی زندانیان، جرائم غیرعمد، کمک به تامین هزینه‌های نگهداری و درمان سالمندان، حمایت از خانوارهای بی‌سرپرست و... مشارکت نماید و از طریق یک بستر کاملاً امن و خصوصی، در این مسیر گام نهد.
بر اساس برنامه‌ریزی هوشمند سامانه امید تجارت، این امکان برای هر فرد به‌ وجود آمده تا میزان پیشرفت هر پروژه و همچنین میزان فعالیت‌های مخصوص به خود را رصد نماید. "امید تجارت" همچنین این آمادگی را دارد تا براساس نیاز سازمان‌ها و نهادهای خیریه کشور، بستر لازم برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی از طریق این سایت را ایجاد کند.
از آنجایی که نیازمندان جامعه در شرایط و وضعیت متفاوت از نظر اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی هـستند و شناسایی و کمک به آن‌ها برای همه امکان‌پذیر نیست، این مساله به یک دغدغه‌ تبدیل شده است و مردم را بر آن داشته تا به سوی کمک‌های مستقیم و بی‌واسطه تمایل پیدا کنند. از طرفی توسعه فعالیت‌های نهادهای خیریه مردم‌نهاد و رویکرد سازمان‌های کمک‌رسان بین المللی بزرگ نیز این نیاز را به‌ وجود آورده تا بانک‌ها و دیگر موسسات مالی بزرگ به ایجاد درگاه‌ها و مسیرهای امن واریز وجوه برای سازمان‌های خیریه اقدام کنند .
سامانه امید تجارت برای فرهنگ‌سازی و آشنایی بیشتر مخاطبین، از فضای تبلیغاتی رسانه‌های جمعی مانند تلویزیون و روزنامه‌های کثیر الانتشار استفاده کرده و همچنین با بهره‌گیری بیش از ۱۰۰ نفر نیروی متخصص در ۳۰ نقطه شهر تهران اعم از پردیس‌های سینمایی و مراکز خرید به معرفی این سامانه پرداخته است. امید است با مشارکت گسترده مردمی طرح‌ها و پروژه‌های بیشتری توسط این سامانه معرفی و به نتیجه برسد.
 
کد مطلب : ۱۴۱۱۶۳
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.