۰

نماینده آمریکا در سازمان ملل برای گفت و گو بر سر توافق هسته ای با ایران ابراز آمادگی کرد

تاریخ انتشار
سه شنبه ۲ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۱۰
هیلی مدعی شد: ایران مشروعیت خود را از راه لفاظی ساخته یا کسب کرده است. (ایران) کشورهای اروپایی و تمامی کشورهایی را که در توافق هسته ای دخیل بودند از اقدام های محتمل خود ترسانده است. ما فریب (اقدام های ایران را) نمی خوریم.
به نوشته تارنمای سی بی ان، هیلی در پاسخ به این پرسش که آیا ایران سر به سر بد رئیس جمهوری گذاشته بدون درنگ گفت: کاملاً همینطور است.
به گزارش ایرنا، رئیس جمهوری آمریکا دیروز صبح در در توییتی به هشدارهای حسن روحانی رئیس جمهوری ایران وتمکنش نشان داد: هرگز و هیچ وقت دوباره آمریکا را تهدید نکن.
رئیس جمهوری آمریکا در ادامه توئیت خود در باره سخنان دیروز روحانی که تاکید کرده بود 'آمریکایی ها باید خوب بفهمند صلح با ایران مادر صلح ها و جنگ با ایران مادر جنگ هاست'، نوشت: هرگز و هیچ وقت دوباره آمریکا را تهدید نکن و گرنه متحمل عواقبی می شوی که مانند آن را معدودی در طول تاریخ متحمل شدند.
ترامپ در ادامه افزوده است: ما کشوری نیستیم که گفته های خشونت آمیز و مرگ شما را تحمل کنیم.
روحانی روز یکشنبه در همایش روسای نمایندگی های ایران در خارج از کشور که در مرکز مطالعات وزارت امور خارجه برگزار شد، با بیان اینکه توطئه آخر آمریکا، تلاش برای خسته کردن ملت ایران است، تصریح کرد: بدانید، ملت ایران آقاست و هرگز نوکر کسی نخواهد شد.
وی با اشاره به اینکه «تنگه های زیادی داریم، تنگه هرمز فقط یکی از آنهاست»، افزود که قادر نیستید ایرانیان را علیه امنیت و منافع ایران تحریک کنید.
رییس جمهوری اظهار کرد: به ملت ایران اعلام جنگ می کنید و دم از حمایت می زنید؟ در همه منطقه پهن شده اید، معنای حرف هایتان را بفهمید.
روحانی تاکید کرد: آمریکایی ها باید خوب بفهمند که صلح با ایران مادر صلح ها و جنگ با ایران مادر جنگ هاست.
 هیلی همچنین گفت: ما به روسیه و ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه اعتماد نداشته و هرگز اعتماد نخواهیم کرد. آنها( روس ها) هرگز قرار نیست دوست ما شوند. این یک حقیقت است.
با این حال هیلی بر لزوم مذاکره تاکید کرد و گفت: انچه من فکر می کنم این است که قرار گرفتن رئیس جمهوری امریکا پشت میز مذاکره با کیم جونگ اون یا رئیس جمهوری روسیه مسائلی است که باید رخ دهد.
سی بی ان نیوز تصریح کرد: بیشتر این مذاکرات میان رهبران به صورت خصوصی انجام شده مسئله ای که انتقادهایی به دنبال داشته است. اما نیکی هیلی گفت: رئیس جمهور با کیم جونگ اون و دیگر رهبران جهان از جمله رئیس جمهوری چین دیدار کرده است. این سبک و راه و روش رئیس جمهوری ترامپ است. ترامپ احساس می کند اگر با انها به صورت رو در رو صحبت کند، می تواند چیزهای بیشتری در مورد آنها بفهمد. این سبک رئیس جمهور است. وی احساس می کند لازم است این دیدارها به صورت رو در رو انجام شود.
 این اظهارات نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل در مورد مذاکره ترامپ با رهبران جهان در حالی مطرح شده است که رئیس جمهوری آمریکا اخیرا به دلیل عملکردش در دیدار با پوتین با انتقادهای فراوانی در داخل امریکا روبرو شده است.
 
کد مطلب : ۱۴۱۱۷۲
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.