نخست وزیر رژیم صهیونیستی: ترکیه در حال تبدیل شدن به یک 'دیکتاتوری تاریک' است

2 مرداد 1397 ساعت 17:49

تارنمای روزنامه صهیونیستی تایمز آو اسرائیل امروز (سه شنبه) با درج این خبر افزود: بنیامین نتانیاهو در بیانیه ای اظهار داشت که 'اردوغان در حال کشتار سوری ها و کردها است و دهها نفر از شهروندان خود را زندانی کرده است.


وی مدعی شد که اسرائیل به شکل دقیق حقوق برابر برای تمام شهروندان خود را حفظ می کند. نتانیاهو گفت انتقاد رهبران ترکیه از کشور یهود 'بزرگترین تمجید' است.
این ادعای نتانیاهو در حالی مطرح می شود که رژیم صهیونیستی در سایه سکوت کشورهای عربی و اسلامی در منطقه و حمایت های بی دریغ و نامحدود آمریکا و در اقدامی گستاخانه، لایحه «دولت- ملت یهود» را روز پنجشنبه 28 تیر 1397 در کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) تصویب کرده که کاملا نژادپرستانه و فقط به سود ساکنان یهودی است.
اردوغان امروز با محکوم کردن این مصوبه گفت: روح هیتلر که جهان را وارد یک فلاکت بزرگ کرده بود، دوباره در میان برخی از مقام های اسرائیلی مشاهده می شود.
وی اظهار کرد: هیچ تفاوتی بین باور هیتلر به نژاد پرستی نژادی و اعتقاد مقام های اسرائیل از تعلق سرزمین های قدیمی فلسطین به یهودیان وجود ندارد.
بر اساس مصوبه جدید صهیونیست ها، این رژیم خود را به صورت رسمی به عنوان یک کشور یهودی معرفی می کند و از این به بعد زبان عربی دیگر به عنوان زبان رسمی شناخته نمی شود و زبان عبری تنها زبان رسمی آنها به شمار می رود. همچنین هر دو بخش شرقی و غربی قدس پایتخت کشور به اصطلاح یهودی عنوان شده است.
اردوغان همه دولتها را به واکنش علیه اقدامات این رژیم دعوت کرد و ادامه داد: دنیای اسلام و مسیحیت و تمام سازمانها و کشورهای دموکراتیک، نهادهای مدنی و رسانه ها را به واکنش علیه اقدامات اسرائیل فرا می خوانم.
وی تصویب این لایحه را تقبیح کرده و بیان کرد: تصویب این قانون نشان داد که اسرائیل بدون هیچ شک و تردیدی بزرگترین رژیم صهیونیستی، فاشیست و نژادپرست در جهان است.
 


کد مطلب: 141173

آدرس مطلب: http://www.asretaadol.ir/news/141173/نخست-وزیر-رژیم-صهیونیستی-ترکیه-حال-تبدیل-شدن-یک-دیکتاتوری-تاریک

عصر تعادل
  http://www.asretaadol.ir