۰

رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال: می‌توانیم از استقلال خسارت میلیاردی بگیریم

تاریخ انتشار
سه شنبه ۲ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۵۸
اسماعیل حسن‌زاده، رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در خصوص اعلام رأی کمیته انضباطی برای سوپرجام فوتبال ایران و تأیید نتیجه 3 بر صفر به سود پرسپولیس اظهار داشت: همان‌طور که منعکس شد، روز گذشته کار صدور رأی به اتمام رسید تا تایپ و ابلاغ شود، امروز روی خروجی رسانه‌ها قرار گرفت. با توجه به توضیحات مفصلی که در متن رأی آمده است، از اولین روزی که اعلام شده است 29 تیرماه 97 سوپرجام برگزار می‌شود تا روزی که ما رأی را صادر کردیم، تمام مراحل را آورده‌ایم.وی که با اخبار ورزشی شبکه سوم سیما گفت‌وگو می‌کرد، افزود: خلاصه رأی این است که به‌هرحال باشگاه استقلال آمادگی برای انجام مسابقه در تاریخ 29 تیرماه را نداشته است و در روز قبل و بعد از مسابقه هم خارج از کشور بوده است. رأی هم به صحبت نماینده باشگاه استقلال که در جلسه شورای تأمین استان بوده و آنجا هم بر عدم آمادگی و حضور تیم استقلال در بازی روز جمعه تأکید کرده، اشاره کرده است. به‌هرحال مهم این است که تصمیماتی که در تشکیلات اجرایی فوتبال گرفته می‌شود و از ماه‌ها قبل اعلام شده، باید تا جایی که هست محترم شمرده شود. از قضا ما در متن رأی به دیدار تیم ملی فوتبال کشورمان مقابل کره جنوبی اشاره کرده‌ایم که تلاش زیادی انجام دادیم و مکاتبه شد تا برنامه تغییر کند، اما AFC تأکید کرد این بازی باید در شب تاسوعا انجام شود. این رأی مانند تمام آرا قابل اعتراض و تجدیدنظرخواهی در کمیته استیناف است.
رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال با اشاره به صدور رأی از سوی این کمیته و اینکه آیا جریمه مالی که سازمان لیگ اشاره کرده بود قابل اعمال است یا نه، خاطرنشان کرد: ما می‌توانستیم حداقل 50 میلیون تومان استقلال را جریمه نقدی کنیم و حتی میلیاردها تومان خسارت آن بازی را هم در رأی‌مان برای این باشگاه بگنجانیم. چرا این کار را نکردیم؟ چون سازمان لیگ این درخواست را نکرد و سازمان لیگ به عنوان متولی برگزاری مسابقات فوتبال شکایتی در این خصوص نداشت، ما هم طبق ماده 93 که از اختیارات کمیته انضباطی است استقلال را جریمه مالی نکردیم. ما این را به عنوان تخفیف برای باشگاه استقلال قرار دادیم و آنها را جریمه مالی نکردیم.
حسن‌زاده درباره اینکه سازمان لیگ جریمه مالی را اعلام کرده بود، گفت: سازمان لیگ از ما باید درخواست می‌کرد که وقتی خسارت را نخواهند، ما نمی‌توانیم اعمال کنیم. در اینکه عدم انجام این بازی ضربات مالی هم داشته و بحث اسپانسرینگ و سایر مسائل هم بوده است، ما رأی خودمان را صادر کردیم. حتی اگر سازمان لیگ هم تصور کند این رأی برخلاف انتظارات آنهاست، می‌توانند اعتراض کنند.
کد مطلب : ۱۴۱۱۷۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.