۰

خطر ازدواج های رنگی برای جوانان و خانواده

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۳ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۲۵
اسماعيل تبادار افزود: اگر بخواهيم در خصوص عواملي كه باعث كاهش ازدواج مي شود بررسي انجام دهيم شايد يكي از اين عوامل بيكاري باشد كه باعث مي شود جوانان از ازدواج پرهيز كنند.
وي تصريح كرد: ما نبايد در اين حوزه با خودمان رودربايستي داشته باشيم، ‌يكي ديگر از مواردي كه باعث مخاطراتي در ازدواج جوانان مي شود وجود ازدواج هاي قرمز، ‌سفيد، ‌آبي و رنگي است كه زمينه بي تكلفي جوانان را فراهم آورده كه بايد آسيب شناسي مناسبي بر روي اين موضوع صورت گيرد.
استاندار فارس ادامه داد: يكي از مواردي كه مي توان به دلايل عدم تمايل جوانان به ازدواج پي برد آمارگيري و طرح اين سوال از يك جامعه آماري محدود از جوانان است و همين سوال را مي توان از تعداد از آن هايي كه طلاق گرفته اند نيز پرسيد كه علت طلاق آن ها چه بوده است.
اسماعيل تبادار اظهار كرد: نكته ديگري كه بايد به آن توجه كنيم آن است كه ما نبايد فكر كنيم در همه علوم عالم به تمام معنا هستيم و هيچ كس جز ما به مسایل آگاه نيست.
استاندار فارس با تاكيد بر استفاده از ظرفيت سمن ها در حوزه ازدواج گفت: در اين راستا تنها كافي است كه به فعالان اين سمن ها بگوييد كه افراد را به ازدواج و پايداري زندگي ترغيب كنند.
وي با انتقاد از برخي تبليغات در خصوص ازدواج ها و كمك هاي خيريه در اين زمينه گفت: در خيرات بهتر است موضوع را به صورت پنهاني انجام دهيم زماني كه ما يك جشن ازدواج را براي اين افراد برگزار مي كنيم بعد از ماه عسل اولين مطلبي كه دختر به پسر مي گويد اين است كه با گدايي زندگي را آغاز كرديم و در حالي كه ما فكر مي كنيم اگر جشن هاي ازدواج برگزار كنيم خوب است و اشكالي ندارد؛ اگر مي خواهيد به كسي هم كمك كنيد در خفا اين كار را انجام دهيد تا ثواب بيشتري داشته باشد؟
استاندار فارس خواستار عدم تبليغات در خصوص كمك به امر ازدواج توسط دستگاه هاي مختلف شد و گفت: در برخي موارد بهتر است كه كارها در خلوت انجام شود و بهتر است در راستاي حفظ كرامت افراد جشن هاي ازدواج گروهي را كمتر كنيم و در كنار آن سمن هاي مربوطه را فعال كنيم و حداقل تبليغات را در خصوص اين كمك ها انجام دهيم و اگر قرار است پولي براي كمك به افراد پرداخت شود اين كار در خفا انجام گردد مگر آن كه دنبال اهداف ديگري باشيم.
وي تصريح كرد: يكي از مسایل نگران كننده در اين حوزه ناپايداري در نظام خانواده است و با توجه به اين كه سلامت جامعه به سلامت خانواده وابستگي دارد بايد فارغ از آن كه وظيفه چه كسي است سرچشمه اين مشكلات را پيدا كنيم و براي رفع هر آسيب اجتماعي يك هم افزايي ميان بخش هاي مختلف وجود داشته باشد.
استاندار فارس با گلايه از مدت زمان كوتاه باز بودن سايت ثبت دريافت وام ازدواج و گلايه زوج ها در این خصوص خواستار رفع اين مشكل از جانب بانك مركزي شد.
استاندار فارس خواستار توجه به دستيابي به راهكارهاي مشخص و كاربردي از اين جلسات شد و افزود: اگر ما با اهداف مشترك حداقل هايي را در دستور كار قرار دهيم كه حداقل فرداي ما از امروز بهتر باشد اين بهترین حاصل برگزاري اين جلسات مي تواند باشد.
کد مطلب : ۱۴۱۱۹۲
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.