۰

حسين انتظامي تاكيد كرد : ضرورت دسترسي آزاد مردم به اطلاعات

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۳ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۲۸
او یادآورشد: در این نشست شیوه نامه پیشنهادی انتشار و دسترسی آزاد به اسناد و مکاتبات اداری مورد بررسی قرار گرفت.
معاون سابق مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد: دسترسی آزاد به اطلاعات در جوامع توسعه ‌یافته و رو به رشد به عنوان یکی از ابزارهای جامعه مدنی جهت شفاف سازی فعالیت ها و جلوگیری از فساد در تمامی سطوح مورد استفاده قرار می‌گیرد.
به گفته انتظامی براساس این قانون هر فرد ایرانی می تواند به همه اطلاعات طبقه بندی نشده دسترسی داشته باشد. مشاور ارشد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه، دسترسی آزاد به اطلاعات را حق مردم دانست و افزود: کمیسیونی تشکیل شده تا بر حسن اجرای این قانون نظارت کرده و با رفع اختلافات در صدد ایجاد وحدت رویه برای اجرایی شدن این قانون گام های مورد نیاز را بردارد.
پیوستن 381دستگاه به سامانه دسترسی آزاد به اطلاعات 
دبیر کمیسیون قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات در بخش دیگری از سخنان خود از پیوستن ٣٨١ دستگاه از ٩٥٥ دستگاه مشمول به سامانه تاکنون خبر داد و افزود: خوشبختانه پیوستن دستگاه های غایب، سرعت گرفته اما تا رسیدن به رقم نهایی فاصله داریم که نیازمند عزم و اراده حضور و مشارکت جدی همگان هستیم.
انتظامی ادامه داد: در ادامه این نشست، تدوین سلسله شیوه نامه های قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات، نیمی از شیوه نامه نحوه انتشار و دسترسی به اسناد و مکاتبات اداری بررسی شد و ٦ ماده از شیوه نامه انتشار و دسترسی به اسناد و مکاتبات اداری به تصویب اعضا رسید.
به گفته دبیر کمیسیون قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات، رضا طلایی نیک نماینده وزارت دفاع، نصرالله جهانگرد نماینده وزارت ارتباطات، حجت الاسلام احمد مازنی رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، پور فلاح نماینده وزارت اطلاعات و سرائیان دبیر شورای عالی فناوری اطلاعات، نظرات و پیشنهادات خود را درباره این شیوه نامه به کمیسیون ارائه کردند.
پاسخگویی به 81 درصد درخواست های مردمی در سامانه
دستیار ارشد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: با گذشت حدود یک سال از رونمایی سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات تاکنون دو هزار و ٥٦٩ درخواست توسط مردم در این سامانه به ثبت رسیده که به دو هزار و ٦٩ مورد پاسخ داده شده و به این ترتیب، میانگین پاسخگویی به درخواست های مردمی به ٨١ درصد رسیده است.
انتظامی با اشاره به اهداف و جزئیات تکمیل سامانه دسترسی آزاد به اطلاعات، گفت: در راستای اجرای قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات این سامانه، در 17 تیرماه 96 با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزیر ارتباطات رونمایی و آغاز به کار کرد.
کد مطلب : ۱۴۱۲۰۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.