۰

وجود ۱۹ میلیون جمعیت حاشیه نشین و حدود ۳۰۰۰ منطقه حاشیه‌ای در کشور

تاریخ انتشار
پنجشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۵۰
فرید براتی سده که در یک برنامه رادیویی صحبت می‌کرد، با بیان اینکه مفاد پیشگیری از اعتیاد علاوه بر کل جمعیت ایران باید در مناطق پر خطر و حاشیه نشین به صورت جدی تر پیگیری شوند، افزود: در سال های گذشته جمعیت حاشیه نشین کشور فاقد آمار بودند، به طوری که در نظام خدمات شهری و رفاهی مورد توجه قرار نگرفته و به رسمیت شناخته نمی‌شدند.
وی با اشاره به جمعیت ۱۹ میلیونی حاشیه نشین در کشور، گفت: بر اساس آمار وزارت راه و شهرسازی در حال حاضر حدود ۳ هزار منطقه حاشیه نشین در کشور وجود دارد. همچنین ارتباط فرد با افراد معتاد و جمعیت آماری اعتیاد از مهم ترین خطراتی است که می تواند احتمال درگیری با بیماری اعتیاد را در یک فرد افزایش دهد.وی با اشاره به لزوم پیشگیری از اعتیاد در مناطق پر خطر کشور، تصریح کرد: مفاد پیشگیری از اعتیاد علاوه بر کل جمعیت ایران باید در مناطق پر خطر و حاشیه‌نشین به صورت جدی‌تر پیگیری شوند.
براتی با اشاره به اقدامات سازمان بهزیستی در جهت رفع معضل حاشیه‌نشینی نیز توضیح داد: در حال حاضر سازمان بهزیستی با ارائه مجوزهای مختلف به نهادهای غیر دولتی سعی دارد تا بهزیستی های خرد و کوچک غیر دولتی را در مناطق حاشیه نشین فعال کرده و از این طریق اقدامات حمایتی خود را در سراسر کشور گسترش دهد.وی با بیان این که سازمان بهزیستی همواره به دنبال گسترش ارائه خدمات اجتماعی است، عنوان کرد: مجوزهای مختلف در حوزه کاهش آسیب اعتیاد به سازمان های مردم نهاد تنها از دو طریق سازمان بهزیستی و وزارت بهداشت قابل ارائه هستند.
معاون مرکز پیشگیری از اعتیاد سازمان بهزیستی کشور با اشاره به این که حدود ۷ هزار مرکز درمانی سرپایی اعتیاد در کشور مشغول به فعالیت هستند، تصریح کرد: مراکز درمانی مختلف سرپایی یا اقامتی در کشور می‌توانند در تجمیع با یکدیگر صنف های فعالیتی منحصر به خود را به وجود آورده و به فعالیت‌های صنفی بپردازند.
مریم کیانی، عضو جمعیت امام علی(ع) و پژوهشگر اعتیاد با اشاره به وجهه بیمارگونه فرد معتاد، گفت: در سطح اجتماعی می توان بیماری اعتیاد را به عنوان یک معضل واگیر دار مورد بررسی قرار داد؛ چرا که هر فرد معتاد به صورت معمول در طول زندگی خود افراد مختلفی را درگیر اعتیاد می کند.
وی با اشاره به اهمیت پیشگیری از اعتیاد، تصریح کرد: جمعیت امام علی (ع) در حال حاضر بیشترین تمرکز خود را بر موضوعات و اقدامات پیشگیرانه اعتیاد معطوف کرده است.
عضو جمعیت امام علی (ع) با اشاره به این که آموزش یکی از مهمترین فاکتورهای پیشگیری از اعتیاد است، عنوان کرد: حمایتهای اقتصادی و اجتماعی از طریق فرهنگ سازی و ایجاد اشتغال از جمله موارد مهمی هستند که در روند درمان یک فرد معتاد و پیشگیری از بروز اعتیاد تاثیر بسزایی دارند.
کد مطلب : ۱۴۱۲۴۳
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.