۰

شاملو وارد رقابت شد !

تاریخ انتشار
شنبه ۶ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۵۶
تابستان امسال تفاوت دیگری هم با تابستان های سال گذشته دارد و آن هم لغو برگزاری طرح تابستانه در کتابفروشی هاست، طرح امسال بنا به گفته مدیرعامل خانه کتاب به دلیل بدهی باقی مانده طرح عیدانه امکان برگزاری ندارد.
می توان گفت که فروش کتاب در تیر و خرداد تفاوت چندانی باهم ندارند و تعداد قابل توجهی از کتابفروشان معتقدند که رکود بازار کتاب از این دو ماه آغاز شده و تا شهریور ادامه دارد.
وضعیت فروش اولین ماه تابستان از نظر اکثر کتابفروشان ضعیف و متوسط بوده است و نتوانسته رضایت بخش باشد، برخی از کتابفروشی هایی هم که مخاطبان خاص خود را دارند از افزایش 30 درصدی فروش شان گفتند و از تیر رضایت داشتند. در کل اما به نظر می رسد که مشکلات اقتصادی دامن گیر بازار کتاب هم شده است.
حال کمی از آشفته بازار کتاب فاصله می گیریم و به وضعیت پرفروش های این حوزه در تیر نگاهی می اندازیم.
طبق اتفاقی نادر این ماه در کنار رمان و داستان، کتاب های علمی و حقوقی هم در میان پرفروش ها قرار دارند. رقابت میان نویسندگان ایرانی و خارجی هم طبق روال در جریان است و محمود دولت آبادی، عباس معروفی، داوود غفارزادگان و مهدی آذریزدانی نمایندگان ایرانی پرفروش های این ماه هستند. نکته جالب توجه حضور اثری درباره زندگی و فعالیت های احمد شاملو در میان آثار پرفروش ایرانی است.
در مقابل همچون گذشته الیف شافاک پرتکرارترین اسم است و پس از آن رولف دوبلی و استیو تولتز پرچمدار نویسندگان غرب هستند.
«ملت عشق» هم همانند تمام ماه‌های گذشته پرتکرارترین اثر در پرفروش های این ماه است.
تلاش ما بر این بود که تمامی کتابفروشی‌ها تعداد نسخه آثار پرفروش خود را اعلام کنند که به جز تعدادی، سایرین تمایلی به اعلام این آمار نداشتند، به همین منظور برخی از جدول‌ها دارای تعداد نسخه فروش و برخی بدون تعداد هستند.
در ادامه با آثار پرفروش نویسندگان ایرانی و خارجی در تیر آشنا می‌شوید (ترتیب کتابفروشی‌ها اتفاقی است و هدفمند نیست).
کد مطلب : ۱۴۱۲۵۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.