۰

رئیس‌جمهور آمریکا اعضای ائتلاف ناتو را "متخلف" خواند

تاریخ انتشار
شنبه ۶ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۱۸
رئیس‌جمهور آمریکا در یک سخنرانی جدید حملاتی جدید را علیه ناتو به ویژه آلمان به عنوان یکی از مهمترین اعضای این ائتلاف انجام داد.ترامپ در سخنانی خطاب به گروهی از کارگران بخش فولاد در آمریکا اعضای ائتلاف ناتو را "متخلف" خوانده و به آلمان به سبب عدم اختصاص پول کافی برای برآورده کردن اهداف ائتلاف ناتو حمله کرده و همچنین این کشور را به دلیل خرید گاز از روسیه بازخواست کرد.
دونالد ترامپ در این صحبت‌هایش یکبار دیگر پرسش‌هایی را درباره تعهد او به ناتو مطرح کرد و گفت: یک چیزی که من با اطمینان درباره ناتو می‌دانم این است که بیشتر از آنکه برای ما خوب باشد برای اروپا خوب است.
او در این سخنرانی یک ساعته که در جریان بازدیدش از شرکت ملی فولاد آمریکا در گرانیت سیتی در ایلنوی صورت گرفت در عین حال به سازمان تجارت جهانی و باراک اوباما، رئیس‌جمهور سابق نیز حمله کرد.
او اظهار کرد: آنها گفتند من در قبال ناتو بیش از حد تند و با روسیه بیش از حد خوب برخورد می‌کنم. اما من کسی هستم که به ناتو و آلمان گفتم چرا این همه گاز از روسیه می‌خرید و برای انرژی خود میلیاردها و میلیاردها دلار پول به روسیه می‌دهید. من چنین چیزی را مطرح کردم اما آنها گفتند که من خیلی تند برخورد می‌کنم.
رئیس‌جمهور آمریکا اظهار کرد: بگذارید به شما بگویم که در ارتباط با ناتو چه اتفاقی رخ داد. سال گذشته آنها تنها 44 میلیارد بیشتر از چیزی که تاکنون داده‌اند، پرداخت کردند و اگر شما به ناتو نگاه کنید این ائتلاف در یک سراشیبی رو به پایین می‌رود. همه متخلف هستند اما آمریکا اینگونه نیست. آلمان یک درصد تولید ناخالص داخلی خود را پرداخت می‌کند و ما 4.3 درصد. شما فکر می‌کنید این خوب است؟
ترامپ در جریان اجلاس ناتو در ماه جاری میلادی آلمان را کاملا تحت کنترل روسیه توصیف کرد و گفته بود: آلمان همانطور که من نگران آن هستم در اسارت روسیه قرار گرفته است.
 
کد مطلب : ۱۴۱۳۰۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.