۰

عبدالله ناصری : حضور خاتمی در کنار سران نظام،سرآغاز آشتی ملی است

تاریخ انتشار
يکشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۰۱
چند روز پیش بود که اسحاق جهانگیری از لزوم در کنار هم قرار گرفتن بزرگان نظام گفت؛ بعد از این حرف‌های او هم الیاس حضرتی قائم مقام حزب اعتماد ملی دیروز خبر داد که گویا جهانگیری پیگیر برگزاری جلسه‌ای با حضور سران نظام و سید محمد خاتمی است.
عبدالله ناصری، فعال سیاسی اصلاح‌طلب این موضوع را سرآغاز گشایش داخلی و پروژه آشتی ملی دانست و گفت : امیدوارم که در این راستا و برای تحقق آشتی ملی که امروز بیش از هر زمان دیگری به آن نیاز داریم، گام‌های اساسی برداشته شود.
او پاسخ به این سوال که واکنش جناح راست به این موضوع چه خواهد بود، توضیح داد: حتماً عقلا و معتدلین جناح راست از این موضوع استقبال می‌کنند، همان‌گونه که بارها این موضوع را درخواست کرده‌اند. ولی بعید می‌دانم تندروهای اصولگرا این اتفاق ضروری را به خاطر منافع مادی خود بپذیرند؛ زیرا این افراد در فضای تیره و تار بیشتر می‌توانند فعالیت کنند. اگر آشتی ملی در راس حاکمیت شکل گرفته باشد و اراده حاکمیت معطوف به آشتی ملی بین جناح‌های سیاسی و جامعه مدنی باشد نه حل مشکل یک نفر، تندروها هم با اشاره سکوت خواهند کرد.
این فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره واکنش اصلاح‌طلبان نیز گفت: اصلاح‌طلبان بحث آشتی ملی را مطرح کردند و حتماً از این موضوع استقبال خواهند کرد. البته آشتی ملی به این معنا که یک صلح، آشتی و هم‌بستگی ملی شکل بگیرد نه اینکه مشکل شخص آقای خاتمی یا موسوی یا کروبی حل شود.
ناصری در پایان افزود: این تمایل در آقای جهانگیری مدت‌هاست وجود دارد و تلاش‌هایی هم صورت دادند اما باید دید که بعضی از کانون‌های موثر تصمیم‌گیر که لازمه همراه بودن‌شان این است که اشاره‌ای دریافت کنند، چه خواهند کرد. اگر تصمیم‌گیران اصلی حاکمیت با پروژه آشتی ملی همراه شوند، این امر تحقق‌پذیر است وگرنه اتفاق خاصی نخواهد افتاد.
 
کد مطلب : ۱۴۱۳۳۱
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.