۰

پهپادهای مسلح آمریکا در نیجر مستقر شدند

تاریخ انتشار
دوشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۰۷
دولت نیجر نوامبر گذشته به نیروهای آمریکایی اجازه داد پهپادهای خود را مسلح کنند ولی هیچ یک از دو طرف تا کنون استقرار این پهپادها را تایید نکرده بود. تا قبل از آن پهپادهای آمریکایی صرفا برای اهداف شناسایی استفاده می شد.در سال های اخیر حضور نظامی آمریکا در نیجر افزایش یافته و به 800 نفر رسیده است. این نیروها در کنار نیروهای نیجر به ماموریت های جمع آوری اطلاعات و سایر ماموریت ها می پردازند. این امر نشان دهنده افزایش نگرانی های آمریکا درباره فعالیت روز افزون عناصر افراطی در منطقه ساحل غرب آفریقا است.
ماه قبل چهار نظامی آمریکایی در حمله غافلگیرانه یک گروه محلی وابسته به داعش در غرب نیجر کشته شدند. گروه های افراطی مستقر در خاک کشور همسایه یعنی مالی به اهداف نظامی و غیرنظامی در مناطق دوردست از قبیل ساحل عاج نیز حمله کرده اند.
یکی از سخنگویان مرکز فرماندهی نظامی آمریکا در آفریقا (آفریکام) در ایمیلی گفت:«با هماهنگی دولت نیجر، مرکز فرماندهی ارتش آمریکا در آفریقا، هواپیماهای بدون سرنشین مسلح اطلاعاتی، شناسایی و تجسسی خود را در نیجر مستقر کرده است.»
در این ایمیل همچنین آمده است:«ما در راستای امنیت عملیاتی، درباره سکوهای انجام عملیات و نیز عملیات های کنونی و آتی صحبت نمی کنیم.»
این پهپادها در شرایط کنونی از یک پایگاه در نیامی پایتخت نیجر به پرواز در می آیند تا ارتش بتواند ساخت یک پایگاه پهپادی یکصد میلیون دلاری را در شهر اغادیس در مرکز این کشور تکمیل کند.
ارتش آمریکا این پهپادها را وسیله ای مقرون به صرفه برای مقابله با افراط گرایان در نظر می گیرد ولی منتقدان از این نکته بیم دارند که حملات پهپادها باعث ایجاد تلفاتی در میان غیرنظامیان شده و بازخورد منفی در میان جمعیت بومی ایجاد کند.
 
کد مطلب : ۱۴۱۴۰۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.