۰

جاعل دسته چک بازداشت شد

تاریخ انتشار
سه شنبه ۹ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۱۴
سرهنگ جواد صفایی در گفت و گوی با خبرنگاران افزود: در پی دستگیری فردی در یکی از بانک های شهر کرج به اتهام ارائه یک فقره چک جعلی به مبلغ 8 میلیون و 500 هزار ریال ، رسیدگی به پرونده در دستور کار ماموران اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی استان البرز قرار گرفت .
‎وی گفت: متهم در تحقیقات اولیه کارآگاهان اظهار داشت که چک مذکور را در ازای فروش یخچال فریزر از شخصی
به نام «ع - د» دریافت کرده و اطلاعی از جعلی بودن آن ندارد.
‎صفایی افزود: دارنده چک در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و پس از تحقیقات تکمیلی مشخص شد که وی نیز چک را در قبال هزینه نقاشی ساختمان از فرد دیگری گرفته و بدین ترتیب جاعل اصلی چک فردی به نام «م- ع» شناسایی شد.
وی گفت : ماموران طی اقدامات اطلاعاتی مخفیگاه وی را در اطراف شهر کرج شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه متهم را دستگیر کردند که در بازرسی از وی تعداد 5 فقره چک بانکی جعلی کشف شد .
‎رئیس پلیس آگاهی استان البرز افزود : متهم در ابتدا منکر هر گونه جعل و کلاهبرداری شد اما با توجه به اسناد و مدارک موجود و اظهارات متهمان دستگیر شده لب به اعتراف گشود و بیان داشت که چک ها را از افراد سارقی که با آن ها در ارتباط بوده خریداری کرده و سپس با تغییراتی که بر روی چک انجام داده ، مبلغ و تاریخ آن ها را تکمیل کرده و به کسانی که نیاز به چک داشتند فروخته است.
‎صفایی با بیان این که متهم تا کنون به یک میلیارد ریال کلاهبرداری از مردم اعتراف کرده است، گفت: این جاعل با صدور قرار وثیقه قانونی روانه زندان شد.
 
کد مطلب : ۱۴۱۴۷۰
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.