۰

آیت‌الله جوادی‌آملی: مردم را نمي توان با فشار ساكت نگه داشت

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۱۵
او تأکید کرد: «مردم را با فشار ساکت‌کردن نتیجه تلخي دارد، لذا باید با نشاط مردم را ساکن، نه ساکت کرد! ما باید بین سکوت و سکون فرق بگذاریم. آن سکینت است که پشتوانه ملت است و ما باید آن را در جامعه ایجاد کنیم». این مرجع تقلید ادامه داد: «در قرآن کریم ذات اقدس الهی فرمود هرگز خدا شما را تنها نمی‌گذارد، برای اینکه شما مجاهدت کردید، براي اينکه شما کار کرديد، ملت بي‌کار را خدا رها مي‌کند، ملتي را که کار کرد، خدا فرمود من شما را رها نمي‌کنم».
او افزود: «در اين بخش‌هاي قرآن کريم، ذات اقدس الهي فرمود سستي به خود راه ندهيد: (لاَ تَهِنُوا)، سپس می‌فرماید (وَ تَدْعُوا إِلَی السَّلْمِ)، این (تَدْعُوا) مجزوم به همان لای ناهیه است؛ یعنی پیشنهاد سازش ندهید، چرا؟ برای اینکه (وَ أَنتُمُ الأعْلَوْنَ)، دست شما بالاست، چرا دست شما بالاست؟ بخش چهارم این است که (وَ اللَّهُ مَعَكُمْ)، وقتی خدا با یک ملتی باشد، آن ملت قطعا پیروز است. بخش پنجم آیه تبیین می‌کند چرا خدا با شماست و با دیگری نیست؟ برای اینکه شما شهید و جانباز و آزاده دادید؛ (وَ لَن یتِرَكُمْ أَعْمَالَكُمْ) اینها سرمایه ما هستند».
کد مطلب : ۱۴۱۴۸۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.