۰

پیش شرط صادرات محصولات پتروشیمی اعلام شد

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۰۶
دستگاه های نظارتی مندرج در دستورالعمل مکلف شدند ضمن کنترل عملکرد شرکت های پتروشیمی، در رعایت مقادیر عرضه در بورس ، رعایت قیمت های کشف شده و صنایع مربوطه برای عرضه کالا ،با تخلفات برخورد کنند. مسئولیت نظارت در این حوزه بر عهده سازمان حمایت از تولید کنندگان و مصرف کنندگان، سازمان تعزیرات و بورس کالا خواهد بود.بر این اساس هر نوع عدم عرضه، عدم همکاری و عدم رعایت قیمت، مشمول قانون تعزیرات خواهد بود. در این راستا در اولین روز این هفته،جلسه معاونین وزیر برای اجرایی شدن ابلاغیه برگزار شد.
بر اساس ابلاغیه وزیر صنعت، معدن و تجارت مقرر شد کمیته تخصصی پتروشیمی با مسئولیت شرکت ملی صنایع پتروشیمی ذیل کارگروه تنظیم بازار برای اعمال حاکمیت تشکیل شود.
در این ابلاغیه سازو کار تعیین قیمت پایه محصولات پتروشیمی قابل عرضه در بورس کالایی مشخص و مقرر شده است این رقم معادل قیمت جهانی یا نرخ محموله های صادراتی در خلیج فارس، ضرب در نرخ تسعیر ارز رسمی بانک مرکزی و امکان رقابت حداکثر تا 5 درصد در بورس باشد.
به این ترتیب در انتخاب معادل قیمت جهانی یا نرخ محموله های صادراتی در خلیج فارس، اولویت با گزینه ای است که قیمت پایین‌تر دارد.
 
کد مطلب : ۱۴۱۴۹۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.