۰

تعجب اهالی رسانه از افتتاح پروژه‌های عجیب شهرداری

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۵۱
شهرداری تهران دیشب از چند برنامه عمرانی خود در غرب تهران را با حضور خبرنگاران رونمایی کرد. علی مفاخریان، شهردار منطقه 9 تهران که ساعاتی را با خبرنگاران گذراند، در بازدید از پروژه ای مانند مجتمع خدماتی کوثر در جوار فرودگاه مهرآباد، توضیحاتی داد که باعث تعجب برخی از اهالی رسانه شد.او اعلام کرد در طبقات مختلف این پروژه که تماما توسط شهرداری تهران اجرا شده است، امکانات رفاهی و تفریحی مانند استخر، حمام سنتی ایرانی و ترکی، رستوران مراکشی و عربی، تالار عروسی، سالن بولینگ و بیلیارد تعبیه شده است.
برخی محلات محروم، سکونتگاه اتباع خارجی شده
مفاخریان، در پاسخ به خبرنگار خبرآنلاین که پرسید "با وجود 52 هزار میلیارد بدهی شهرداری، رسیدن به نقطه سربه سری درآمد و مخارج جاری شهر و شعار شهردار تهران مبنی بر "شهروند مشارکت پذیر" چرا شهرداری، به ساخت پروژه ای در میان مردم منطقه محرومی دست زده که علاوه بر خدمات گران و لاکچری، شهرداری را در حد مدیریت حمام و تالار عروسی معرفی می کند؟" گفت: واقعیت این است که منطقه ما در همه سرانه های خدماتی، فرهنگی و ورزشی کسری دارد. یکی از موضوعاتی که شهر را زیست پذیر می کند، سرانه هایی است که بتواند امکان تعلق خاطر مردم به محیط را افزایش دهد. حالا بخشی از محلات ما، مهاجرفرست شده و مردم به سایر محلات می روند و اتباع کشورهای دیگر در آن ساکن می شوند. در سرمایه گذاری عمرانی باید امکاناتی فراهم شود تا مردم منطقه برای دریافت خدمات معمولی رفاهی و تفریحی، به مناطق بالادست مراجعه نکنند. این را باید در نظر داشت شهروندان منطقه 9 در اثر محرومیت های تاریخی از بعد عناصر فرهنگی، عقب مانده نگهداشته شده اند.
شهردار منطقه 9 تهران در ادامه پاسخش گفت: برای مسئولان منطقه واجب است این عقب ماندگی را جبران کنند. اگر در فضایی که ساخته می شود، معماری ما، ایرانی و اسلامی است به معنی این نیست که فضای لاکچری برای مهمان خارجی تامین کرده ایم. همه مردم این منطقه قابلیت بهره برداری از این منطقه را دارند. وقتی دست به احداث بنا می زنیم چرا زیبا و قابل بهره برداری درست نکنیم. لذا تلاش کرده ایم با حداکثر توان و با حداقل هزینه کار را انجام دهیم.
او با اشاره به این که منطقه خیابان هاشمی جمعیت زیادی دارد و مردم نیازمندند به این نقطه توجه ویژه شود، گفت: سرمایه گذاری نیاز است تا تامین نیازهای مردم صورت گیرد. لذا سعی کردیم پروژه را طوری طراحی کنیم که به تامین سرانه مورد نیاز مردم کمک کند. در پروژه کوثر تالار پذیرایی زنانه و مردانه در مقیاس عروسی های کم خرج طراحی شده و هدف، این است که مردم منطقه بتوانند به نیازهای خود را در این مجموعه جواب دهند. ما در منطقه 9، سالن سینما و تالار پذیرایی نداریم و منطقی است حداکثر بهره برداری از مجموعه کوثر را برای کاربری های مختلف داشته باشیم.
 
کد مطلب : ۱۴۱۵۱۱
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.