۰

تجليل از چهار هنرمند در جشن خانه سينما

تاریخ انتشار
شنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۵۳
این مراسم با حضور سینماگران، مسئولان و دست‌اندرکاران فرهنگی و هنری کشورمان، ساعت 20 یکشنبه 28 مرداد‌ در باغ کتاب تهران برگزار می‌شود.
داریوش اسدزاده
داریوش اسدزاده متولد 1302 در کرمانشاه، دوره دبیرستان را در مدرسه دارالفنون به پایان رسانده و فارغ التحصیل دانشکده بازرگانی و دارایی، همچنین دارای مدرک دکترا در رشته «ادبیات هنر» از دانشگاه تهران است. او از 20 سالگی وارد عرصه بازیگری شد و از همراهان تئاتر نصر بود. اسدزاده در بسیاری از فیلم‌های کوتاه و همچنین در بیش از 81 فیلم سینمایی به ایفای نقش پرداخته است.
تالیف کتاب‌هایی درباره تاریخ تئاتر ایران و تاریخ تهران از جمله فعالیت‌های وی در حوزه نوشتار است.
ابوالحسن تهامی‌نژاد
ابوالحسن تهامی نژاد متولد 1317 در تهران و از گویندگان و سرپرستان پیشکسوت گفتار فیلم و همچنین از مترجمان با سابقه سینمایی کشور است. وی از سال 1337 کار دوبله را آغاز کرد.
تهامی نژاد برای نخستین بار آنونس گویی را به صورت هنری و حرفه‌ای با ادبیات ویژه، مرسوم کرد و با سابقه روزنامه نگاری‌اش اولین کسی بود که نقد دوبله را به صورت جدی در مطبوعات بنیان گذاشت.
مخاطبان سینما و تلویزیون کشور با صدای گرم وی بر بسیاری از چهره‌های بزرگ سینمای جهان و ایران آشنا هستند و آثار بی‌شماری از تاریخ سینمای دنیا برای نمایش در سینما و تلویزیون کشورمان تحت مدیریت وی دوبله شده است.
 
کد مطلب : ۱۴۱۵۹۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.