۰

علي تاجرنيا: بخشی از مشکلات در حوزه اقتصادی به تصمیمات غلطی که در دولت‌های نهم و دهم گرفته شد، بر می‌گردد

تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۳۷
عده‌ای برای برون‌رفت از وضع فعلی پیشنهاد ترمیم کابینه و مدیران را می‌دهند و عده‌ای دیگر معتقدند ریشه مشکلات ما در اقتصاد نیست و بحثی سیاسی است. در این راستا علی تاجرنیا فعال سیاسی اصلاح‌طلب معتقد است مشکلات اقتصادی کشور و وضعیت کنونی معلول عوامل متعددی است؛ او گفته که  بخشی از مشکلات در حوزه اقتصادی به تصمیمات غلطی که در دولت‌های نهم و دهم گرفته شد، بر می‌گردد که آثار آن تاکنون باقی است. بخش عمده‌ای از آن برمی‌گردد به تحریم‌ها و فضایی که بعد از برجام انتظار داشتیم به وجود بیاید اما به وجود نیامد. بخش دیگر هم در حوزه سیاسی و اجتماعی است و عدم اعتماد مردم به دولت که بخش عمده‌ای از رفتارهای هیجانی را در حوزه اقتصاد دامن می‌زند و متاسفانه بعضاً هم قابل کنترل نیست.

علی تاجرنیا

این نماینده مردم مشهد در مجلس ششم در ادامه افزود: برای اینکه بتوانیم مشکلات را حل کنیم طبیعتاً نیازمند این هستیم که متناسب با اینکه چه عواملی در معضلات ما دخالت دارد به راهکارها بپردازیم. به عنوان مثال با توجه به اینکه خروج آمریکا از برجام و قطبی شدن رابطه ما و آمریکا بیش از گذشته دلیل عمده مشکلات اقتصادی است طبیعتاً بایستی تدبیر لازم در مورد کند کردن تحریم‌های آمریکا شکل بگیرد.
او عنوان کرد: در حوزه اقتصادی بخشی از مشکلات به دلیل عملکرد مدیران اقتصادی است. بخشی از شرایط امروز ما قابل پیش‌بینی بوده است و بارها و بارها رئیس‌جمهور، معاونان و سایر دولت‌مردان اقتصادی می‌گویند ما برای این شرایط فکر کرده‌ایم اما وقتی مردم مشاهده می‌کنند که شرایط به صورت افسارگسیخته تغییر می‌کند و دولت هم عملاً هیچ اقدام جدی‌ای انجام نمی‌دهد طبیعتاً انتظار این است که در حوزه مدیران اقتصادی هم تغییراتی صورت بگیرد و افرادی که کارآمدی بیشتری دارند، جایگزین شوند. وقتی اقتصاد ما بیمار است مجموعه عواملی در این بیماری تاثیر داشته و برای اینکه بتوانیم اقتصاد را از این وضعیت دربیاوریم نیازمند تغییرات گسترده هستیم. من فکر می‌کنم خواسته مجلس از دولت برای ترمیم کابینه خواسته به‌جایی است. گرچه فقط تغییر مدیران نمی‌تواند راهگشا باشد اما قطعاً این موضوع موثر خواهد بود.
 
کد مطلب : ۱۴۱۶۶۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.