۰

ميدري خبر داد : توزيع كارت كالا براي ١٠ ميليون نفر

تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۴۴
احمد میدری معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دیشب با حضور در برنامه پایش به تشریح سیاست های این وزارتخانه در راستای حمایت از محرومان پرداخت  گفت: طی طرحی که از طرف وزارت خانه به معاون اول رئیس جمهور ارسال شده به زودی کالا کارت جهت تامین کالای اساسی مردم به آنها داده می شود.
وی افزود: پیشنهادی که آقای ربیعی برای آقای جهانگیری فرستادند، توزیع کالا کارت یا کوپن الکترونیکی است که خوشبختانه در طول چهار سال گذشته برای مدد جویان نهادهای حمایتی این کار را کردیم و این کالا کارت به انها اختصاص داده شده بود . ما در وزارت تعاون کار و رفاه این آمادگی را داریم که این کالا کارت را به کلیه اقشار جامعه بدهیم.
میدری افزود: طی دو سه هفته گذشته جلسات متعددی با بانک مرکزی داشتیم به این ترتیب که همان کارت بانکی که افراد با آن یارانه نقدی می گیرند را به کالا کارت تبدیل کنیم و افراد با مراجعه به فروشگاه کارت خود را دردستگاه می کشند و سهمیه کالایی آن که شامل کالاهای اساسی است را دریافت کنند .
اتفاق بی‌نظیر در تاریخ پارلمان ایران
وی در بخشی از این برنامه با اشاره به استیضاح ربیعی گفت: امیدوارم هر چه خیر مردم است پیش آید، خود آقای ربیعی زیاد نگران نیست . این استیضاح خیلی تعجب آور است؛ من فکر نمی کنم در تاریخ پارلمانی ایران این مورد وجود داشته باشد که یک وزیر در یک سال سه بار از مجلس رای اعتماد گرفته باشد.
وی افزود: نمی دانم در چند ماه گذشته چه اتفاقی در اقتصاد افتاده که مقصرش وزارت کار بوده که حال مجلس باز آقای ربیعی را برای پاسخگویی و استیضاح به مجلس فراخوانده است .
۸۰۰ هزار خانوار درآمد ماهانه کمتر از ۷۰۰ هزار تومان دارند

معاون رفاه وزارت کار درباره جمعیت خانواده‌های تحت پوشش سازمان بهزیستی و کمیته امداد، گفت: ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار خانواده تحت پوشش این نهادها هستند که به شناسایی‌هایی که اخیرا انجام دادیم به یکی از این نهادها ۲۰ هزار  خانواده و به دیگری ۳۰ هزار خانواده اضافه شده است.
وی در مورد شناسایی خانواده‌هایی که کمتر از ۷۰۰ هزار تومان(رقم «فقر ملی») درآمد دارند، گفت: در بودجه سال ٩٧ حدود ٨٠٠ هزار خانوار را شناسایی کردیم که زیر ٧٠٠ هزار تومان در ماه درآمد دارند. ازاین‌رو پیشنهاد داده‌ایم تا دولت بسته‌های حمایتی مختلفی برای آنان تدارک ببیند تا این خانوارها بتوانند درآمد خود را به حداقل ٧٠٠ هزار تومان در ماه برسانند.
میدری افزود: مستمری افراد تحت پوشش با توجه به تورم افزایش داشته است و تلاش کردیم که بخشی از هزینه‌های آنان را پوشش دهد.
 
کد مطلب : ۱۴۱۶۷۰
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.