۰

حسين سلاح ورزي : از انتشار شفاف اطلاعات ارزی استقبال می‌کنيم

تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۰۷
حسین سلاح‌ورزی در گفت‌وگو با خبرگزاری خبرآنلاین در پاسخ به این پرسش که پس از انتشار اسامی برخی دریافت‌کنندگان ارز دولتی، برخی این انتقاد را مطرح کردند که این اقدام نوعی مقابله با بخش خصوصی است و یا این‌که افشای اطلاعات، مانعی در تجارت آتی آنها در دنیا خواهد بود. آیا این موضوع درست است؟ اظهار داشت: ما دو دسته فعال اقتصادی داریم؛ تجار و فعالان اقتصادی سالم و متعهد و نیز عده‌ای که سودجو و فرصت‌طلب هستند.
وی افزود: ما از هر اقدامی که می‌تواند منجر به تفکیک این دو گروه و ارائه چهره واقعی آنها شود، باید همه‌گی استقبال کنیم.

نایب رییس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران تصریح کرد: در این میان این ابهام وجود داشت که وقتی اسامی کسانی که ثبت‌سفارش کردند، منتشر می‌کنید، ممکن است همه به یک چشم دیده شوند. یعنی کسی که رفته ثبت‌سفارش کرده و ارز گرفته و کالا وارد کرده و کاملا قانونی و شفاف تجارت را انجام داده، در تصویری در کنار فرد فرصت‌طلب قرار می‌گیرد.
سلاح‌ورزی عنوان کرد: این ابهام وجود داشت، ولی در هر صورت اطلاع‌رسانی اگر شفاف و کامل باشد، مردم قدرت تشخیص دارند و متوجه می‌شوند که افرادی هم وجود دارند که کار قانونی و شفاف انجام می‌دهند و افرادی هم هستند که فرصت‌طلب هستند.
وی خاطرنشان کرد: بر این اساس، من منعی نمی‌بینم که به صورت شفاف اطلاعات را به مردم منتقل کنیم.
کد مطلب : ۱۴۱۷۲۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.