۰

طرح تحقیق و تفحص از شهرداری تهران از دستور کار مجلس خارج شد

تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۲۵
گزارش کمیسیون عمران در مورد رد تقاضای تحقیق و تفحص از نحوه ساخت و ساز و هزینه‌ها، مدیریت نمایشگاه شهر آفتاب، نحوه تغییر کاربری‌ها و واگذاری املاک شهرداری تهران در دستور کار جلسه علنی امروز سه‌شنبه مجلس قرار گرفت.
مصطفی کواکبیان به عنوان متقاضی تحقیق و تفحص از شهرداری تهران، با اشاره به هزار و ۳۰۰ مورد واگذاری املاک در شهرداری گفت: فقط ۲۰۰ مورد از اینها به قوه قضاییه رفته که تعیین تکلیف شود و آن هم منجر به نتیجه نشده است.
وی افزود: هزار ملک بدون ضابطه در شهرداری واگذار شده و برخی از آنها هزار میلیارد تومان ارزش داشته است. در حالی که کل رقم حقوق های نجومی ۳۰-۴۰ میلیارد تومان است. موارد دیگری هم هست که رد پای آن در شهرداری نیست.
در ادامه رد تقاضای تحقیق و تفحص از شهرداری تهران به رای مجلس گذاشته شد که نمایندگان با ۸۵ رای موافق، ۸۶ رای مخالف و ۱۰ رای ممتنع از مجموع ۲۲۷ نماینده حاضر با آن مخالفت کردند.
در ادامه اصل تقاضای تحقیق و تفحص از شهرداری تهران به رای مجلس گذاشته شد که نمایندگان با ۱۰۵ رای موافق، ۸۳ رای مخالف و ۴ رای ممتنع از مجموع ۲۲۶ نماینده حاضر مجددا با آن مخالفت کردند. بر این اساس و به گفته مسعود پزشکیان رئیس جلسه تحقیق و تفحص از شهرداری تهران از دستور کار مجلس خارج شد.
خسارات وارده به ناشران کتاب به دلیل ضعف در ساخت و ساز نمایشگاه شهر آفتاب، ابهام در تغییر کاربری و نحوه واگذاری املاک شهرداری تهران، عدم واریز مبالغ حاصل از واگذاری بوستان مادر، و تخلف و بی انضباطی مالی پروژه‌ها از محورهای این تحقیق و تفحص عنوان شده بود.
سال گذشته نیز موضوع تحقیق و تفحص ازشهرداری تهران در مجلس به رای گذاشته شده بود که با مخالفت نمایندگان مواجه شد.
کد مطلب : ۱۴۱۷۲۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.