۰

وزير دادگستري براي رفع حصر اختياري ندارد

تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۳۳
در جریان رسیدگی به سوال علی مطهری از علیرضا آقایی وزیر دادگستری درباره پیگیری موضوع حصر موسوی، کروبی و رهنورد پس از ارائه گزارش توسط سخنگوی کمیسیون قضائی و حقوق مجلس آقایی گفت: سوال آقای مطهری در تاریخ ۳/۸/۹۶ حاصل شد و در تاریخ ۶/۸/۹۶ مکاتباتی با بخش‌های این وزارتخانه صورت گرفت. همچنین جلسه‌ای در کمیسیون قضائی تشکیل دادیم که سه ساعت به طول انجامید و در آن جلسه درباره مسائل مختلف صحبت شد.
وی با اشاره به اصل ۱۶۰ قانون اساسی تصریح کرد: در این اصل وظایف وزیر دادگستری ذکر شده است و مسوولیت‌های مربوط به قوه قضائیه با قوه مقننه و قوه مجریه بر عهده وزارت گذاشته شده است.
آوایی همچنین با اشاره به اصل ۱۷۶ قانون اساسی گفت: من از آقای مطهری سوال دارم که پاسخگویی در خصوص سوال مطروحه شامل کدام یک از وظایف وزیر دادگستری است که در شورای عالی امنیت ملی اختیاری ندارد؟
وزیر دادگستری عنوان کرد: علی رغم اینکه در خصوص مسائل کشور هیچ اعتقادی به فرافکنی نداشته‌ام اما معتقدم تمامی ما باید با احساس مسئولیت گام برداریم.
این عضو کابینه دولت دوازدهم خاطرنشان کرد: در این خصوص باور قانونی من این است که وزیر دادگستری دارای تکلیفی نیست چراکه اختیاری ندارد.
آوایی در پاسخ به صحبت‌های علی مطهری در صحن علنی مجلس گفت: درباره اظهارات آقای مطهری باید بگویم زمانی که این سوال مطرح شد آنچه که وظیفه وزیر دادگستری بود انجام شد و بنده هم به دادگستری استان تهران و هم به رئیس قوه قضائیه موضوع را منتقل کردم و پاسخی که عنوان شد این بود که این مصوبه جزو مصوبات شورای عالی امنیت ملی است و ارتباطی به دادگستری ندارد و آنچه وظیفه من بود انجام شد و پاسخی که دریافت کردم هم همین بود.
کد مطلب : ۱۴۱۷۲۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.