۰

وقتي سي ان ان سی‌ان‌ان روی نقطه ضعف ترامپ دست مي گذارد

تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۵۶
رئیس جمهور در این برنامه به مسائل دیپلماسی نیز پرداخت. وی با اشاره به درخواست ترامپ از ایران گفت که او تنها یک جنگ روانی به راه انداخته است و ما برای مذاکره پیش شرطی تعیین نکرده ایم.  اظهارات رئیس دولت دوازدهم با وکنش های بسیاری در فضای مجازی، رسانه های خبری عربی، آمریکایی مواجه شده است عمده آنها گفتگوی روحانی با مردم کشوررش را هشداری علیه آمریکا تلقی کرده اند.آکثر آن ها هشدار روحانی را تیتر کرده اند با این عنوان «آمریکا از بازگشت تحریم ها پشیمان خواهد شد.»
رسانه های شنیداری و تصویری، روزنامه ها و پایگاه های اینترنتی در کشورهای مختلف شامگاه دوشنبه در همان ساعات اولیه سخنان رئیس جمهوری اسلامی ایران درگفت وگوی زنده تلویزیونی با مردم را پوشش دادند. بسیاری از این رسانه ها با انتشار اخبار فوری بخش های گوناگون این گفت وگو را بلافاصله مخابره کردند.  برخی مطبوعات و شبکه های خبری آمریکایی و اروپایی اظهارات رئیس جمهور کشورمان در خصوص آمریکا و برجام را به گونه ای پوشش دادند که به طور کلی خط بطلان بر تابوت مذاکرات کشیدند. اما در مقابل رسانه های چینی و روسی محتاط و با چاشنی تهدید موضع گیری رئیس جمهور را پوشش دادند. شبکه خبری سی ان ان زیرکانه به به موقعیت قتصادی چین و روسیه در ایران پرداخت و روی نقطه ضعف ترامپ دست گذاشت و گفت روحانی به تجارت با پکن و مسکو اشاره کرده است!
در گزارش ذیل بخشی از بازتاب سخنرانی رئیس جمهور را از نظر می‌گذرانید: 
رویترز: روحانی درخواست آمریکا برای گفت‌وگو را رد کرد
به گزارش ایرنا، خبرگزاری رویترز نوشت: رئیس جمهوری ایران درخواست آمریکا برای گفت وگو را رد کرد. روحانی اظهار داشت که آمریکا تحریم ها را علیه ایران بازمی گرداند و از توافق هسته ای خارج می شود و سپس خواهان مذاکره با ما می شود. حرف های ترامپ تنها برای بهره برداری داخلی در انتخابات امریکا است یا برای جنگ روانی با مردم ایران.
رویترز همچنین در سابقه خبر خود به این نکته اشاره کرد که «مقام های ارشد و فرماندهان نظامی ایران درخواست ترامپ برای مذاکره را بی ارزش و «یک رویا» خوانده و گفته اند که اظهارات وی با اقداماتش در بازگرداندن تحریم ها تناقض دارد.
خبرگزاری فرانسه، روحانی: مذاکره هم‌زمان با تحریم معنایی ندارد
خبرگزاری فرانسه در گزارش خود نوشت: حسن روحانی اظهار داشت که درخواست واشنگتن برای مذاکره همزمان با تحریم معنایی ندارد.
کد مطلب : ۱۴۱۷۵۲
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.