۰

نايب رئيس اتحاديه طلا و جواهر تهران : مالیات بر ارزش افزوده کارگاه‌های طلاسازی را تعطیل کرد

تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۵۹
وی با اشاره به مشکلات ایجاد شده برای اهالی این صنف و صنعت طی سالیان اخیر، افزود: یکی از مهمترین معضلات این صنف، مشکل مالیات بر ارزش افزوده است که باعث تشدید رکود و تعطیلی بسیاری از واحدها و کارگاه‌های تولیدی ما شده است.
نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران ادامه داد: دغدغه اصلی این صنف و صنعت در موضوع مالیات برارزش افزوده دغدغه مصرف کننده است؛ چراکه مالیات برارزش افزوده را خریدار طلا پرداخت می‌کند، نه طلاوجواهرفروش و همکاران ما این مالیات را طبق قانون از مردم میگیرد و به دولت می‌دهد.
یزدانی عنوان کرد: برخی از همکاران ما برای اینکه بتوانند امرار معاش کنند، در هر دوره مالیاتی خودشان ارزش افزوده را به حساب سازمان امور مالیاتی می‌ریزند، ولی از مشتری این مالیات را دریافت نمی‌کنند، بنابراین همه تلاش اهالی این صنف برای اصلاح این قانون به نفع مشتری است که در نهایت باعث رونق اقتصادی این صنعت نیز می‌شود.
وی با اعلام این‌که در جنگ اقتصادی، اصناف و بازاریان و این صنعت در خط مقدم کارزار قرار دارند، تصریح کرد: مشکلات اقتصادی را باید از طریق مسایل کارشناسی و  منطقی حل کرد، که اگر بدون مشاوره با اهل فن و خبرگان هر صنفی قانونی وضع شود، آن قانون نتیجه عکس می‌دهد.
کد مطلب : ۱۴۱۷۵۳
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.