۰

سرمايه گذاران ترك در ايران هتل مي سازند

تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۳۴
علی اصغر مونسان، معاون رئیس جمهوری ایران و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در نشست خبری خود با رسانه های خارجی در ایران در پاسخ به خبرنگار خبرگزاری آناتولی درباره سرنوشت ساخت 10 هتل 5 ستاره از سوی سرمایه گذاران ترکیه ای گفت: تفاهم نامه ای بین سازمان ما با وزارت فرهنگ ترکیه وجود دارد و بر اساس آن سرمایه گذاران ترکیه ای 10 هتل در ایران می سازند.
وی در ادامه با بیان اینکه این مساله از سوی ایران پیگیری می شود ادامه داد: این مساله انجام می شود و دیداری که با وزیر وقت ترکیه داشتیم قرار بر این شد بند نفاهم نامه اجرایی شود.
به گفته مونسان مقرر شد ایران 10 مکان برای ساخت هتل در نظر بگیرد و سرمایه گذاران ترکیه ای سفری به ایران داشته باشند و مکان ها را ببیند.

مونسان با اشاره به اینکه ورود گردشگر ترکیه ای به ایران 28 درصد رشد داشته است گفت : ما در امر تبیلیغات در ترکیه باید بیشتر کار کنیم و تا به نقطه توازن تعداد گردشگر برسیم. با تدابیر و ارائه تسهیلاتی که از موضوعاتی بود که بین ما و طرف ترکیه ای صحبت شد تا کنون 28 درصد رشد گردشگر ترکیه ای به ایران داریم. با توجه به قرابت فرهنگی گردشگران ترکیه ای استقبال بیشتری برای سفر به ایران خواهند داشت.
معاون رئیس جمهوری ایران همچنین درباره تاثیر بازگشت تحریم ها بر سرمایه گذاری خارجی توضیح داد: تحریم ها، یکجانبه از سوی آمریکاست. بسیاری از کشورها از جمله ترکیه از آن تبعیت نمی کنند. بنابراین مشکلی برای سرمایه گذران وجود ندارد.
در حقیقت با تجربه تحریم های قبل که از سوی سازمان ملل بود و حجم گسترده داشت تاثیر زیادی در گردشگری ما نداشت. الان هم از امریکا توریست زیادی نداریم. اختلالاتی در ابتدا با فضای تبلیغاتی ایجاد می شود که به نظر می رسد گذراست.
 
کد مطلب : ۱۴۱۸۲۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.