معاون حقوقي رئيس جمهور : 110 میلیارد دلار خسارت تعیین شده براساس احکام صادره، برای قبل از خروج آمریکا از برجام است

22 مرداد 1397 ساعت 8:06

معاون حقوقی رئیس جمهور با بیان اینکه بعد از خروج آمریکا از برجام موج جدیدی از خسارات به افراد حقیقی و حقوقی ایرانی مطرح خواهد شد که می تواند مورد رسیدگی قضایی قرار گیرد، یادآور شد: همه 110 میلیارد دلار خسارت تعیین شده براساس احکام صادره، برای قبل از خروج آمریکا از برجام است.


لعیا جنیدی در گفتگو با خبرآنلاین درباره میزان غرامت هایی که آمریکا باید به ایران بپردازد گفت: افراد و شرکت های بخش خصوصی که از اعمال و رفتارهای آمریکا طی چند دهه گذشته متضرر شدند یکسری دعاوی را در دادگاه های کشور مطرح کردند و آرایی هم به نفع این افراد حقیقی و حقوقی صادر شد که تا امروز حجم خسارت ها به بیش از 110 میلیارد دلار رسیده است.
وی افزود: البته مقدار خسارات ناشی از اعمال آمریکا خیلی گسترده تر از 110 میلیاد دلار است چون مستندسازی و عدد و رقم درآوردن درباره این مسئله کار راحتی نیست. یعنی واقعا شرکت ها و افراد شکایت کننده از آمریکا باید تیم های تخصصی حقوقی و اقتصادی، کارشناسان رسمی و خبرگانی در حوزه ارزیابی خسارات را به کار بگیرند تا آنها برای ارزیابی مالی دقیق تر میزان خسارات وارده کمک کنند.
 


کد مطلب: 141826

آدرس مطلب: http://www.asretaadol.ir/news/141826/معاون-حقوقي-رئيس-جمهور-110-میلیارد-دلار-خسارت-تعیین-شده-براساس-احکام-صادره-قبل-خروج-آمریکا-برجام

عصر تعادل
  http://www.asretaadol.ir